شناسهٔ خبر: 171079 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پاسخ به سوالات پر تکرار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بوشهر

زهرا هوایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان پاسخ به سوالات پر تکرار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بوشهر به صورت حضوری و غیر حضوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، زهرا هوائی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های دولت سیزدهم برای خانه دار شدن مردم است که به متقاضیان این طرح در شهرستان دشتستان، به سوالاتی که به صورت مکرر اعم از حضوری و غیرحضوری دارای ابهام بوده و سوال دارند، توسط راه و شهرسازی شهرستان پاسخ داده شد.

هوایی در خصوص تسهیلات مسکن که کدام تسهیلات باعث قرمز بودن فرم جیم متقاضی می‌شود، افزود: چنانچه وام به‌صورت یارانه‌ای بوده باشد فرم جیم متقاضی قرمز و نمی‌تواند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نماید و تائید نمی‌شود.

وی بیان کرد: در صورتی که وام بابت ساخت، خرید و یا تعمیرات منزل بوده باشد، بنابراین واحدی به نام شخص متقاضی بوده و برای متقاضی سابقه مالکیت ثبتی محسوب شده است.

هوایی در ادامه خاطر نشان کرد: متقاضی فقط در صورت پس از گذشت ۵ سال از واگذاری (انتقال) قطعی خانه یا واحد شخصی خود می‌تواند در طرح مسکن دولتی ثبت نام نموده و حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان گفت: در سامانه ثبت نام سه شرط فرم جیم سبز، سابقه مالکیت شخصی و عدم استفاده از تسهیلات مسکنی حائز اهمیت بوده که متقاضی می‌بایست شروط مذکور را دارا باشد.

وی بیان کرد: فرم جیم متقاضی و همسر باید سبز باشد، یعنی از تسهیلات دولتی مسکن تا کنون استفاده نکرده باشد.

هوایی در خصوص سابقه مالکیت شخصی متقاضی اظهار کرد: شخص دارای مالکیت شخصی منزل مسکونی یا پلاک مسکونی نباشد و استعلام نامبرده از سامانه ثبت کشوری سبز اعلام شود و چنانچه دارای سابقه باشد و در ۵ سال اخیر انتقال داده باشد، می‌تواند با مراجعه به ثبت تائید انتقال پلاک خود را دریافت و جهت اصلاح به راه و شهرسازی تحویل کند.

این مقام مسئول گفت: متقاضی از تسهیلات مسکنی که منجر به خرید خانه شده باشد و یا به‌صورت یارانه‌ای دریافت کرده باشد، استفاده نکرده باشد.