شناسهٔ خبر: 171017 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

شناسایی ۹۹  مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌های آذربایجان‌ غربی

1e902e50-3526-4ad7-ad8d-4cb20a1af9ff.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از شناسائی ۹۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌های آذربایجان‌غربی  طی سه ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به شناسایی متجاوزین حریم راه‌های استان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، از  ۹۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی شده در حریم راه‌های استان، ۳۶ مورد با حکم قضایی تخریب شده است.

وی افزود: در سال جاری تعداد ۲۶ مورد تجاوز توسط مالکان خود تخریبی شده‌اند و همچنین  ۳۷ مورد از احکام قضایی نیز برای تخریب در دست اقدام است.

دست نشان خاطر نشان کرد: در ۳ ماهه گذشته از سال جاری ۲۰۲ اخطار کتبی و ۱۰۳ اخطار پیشگیرانه قبل و بعد از ساخت و ساز غیر مجاز به مالکین در سراسر استان صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان یادآور شد: هرگونه سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در حریم راه‌ها نیازمند استعلام و دریافت مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است و از شهروندان عزیز استان درخواست داریم قبل از انجام هرگونه ساخت و ساز در حریم راه‌های استان نسبت به اخذ مجوز ساخت اقدام کنند.

دست نشان در پایان گفت: ایجاد زیر ساخت‌ها و توسعه راه‌ها، اعمال برنامه‌های ایمنی جاده‌ای، عملیات تاسیساتی و همچنین جلوگیری از تصادفات جاده‌ای  منوط به حفظ حریم راه‌هاست و لذا به توجه به مهم بودن کلیه این عوامل انتظار می‌رود کلیه شهروندان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را در حفظ حرایم جاده‌ها یاری کنند.