شناسهٔ خبر: 171120 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد؛

آغاز ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران/آزادسازی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اراضی ملی در دولت سیزدهم

تهران اولین جلسه شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان تهران با موضوع عملکرد این دستگاهها طی سه سال دولت سیزدهم به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه این جلسه با دستور مقام عالی وزارت به منظور ارایه گزارش عملکرد دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان تهران برگزار شد، گفت: طی سه سال دولت سیزدهم سرجمع تعداد واحدهای مسکونی در حال ساخت استان تهران (شرکت عمران، بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی) حدود ۳۶۰ هزار واحد است.

وی با اشاره به طرح مقابله با املاک غیرمجاز طی سال گذشته افزود: طرح خوبی که در سال گذشته به صورت گسترده در شهر و استان تهران اجرا شد طرح مقابله با املاک غیرقانونی فاقد مجوز و متخلف بود که خوشبختانه باعث شد تا بسیاری از تخلفات مرسوم در بنگاه‌های املاک باز بین برود و همچنین تا حدودی توانست قیمت افسارگسیخته مسکن را کنترل کند. البته این طرح امسال نیز با قدرت از سوی وزارت راه و شهرسازی و با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه در حال اجرا است.

جنتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش نرخ اجاره بها در شهر تهران اشاره کرد و گفت: مطابق با تصمیم شورای عالی مسکن و وزارت راه و شهرسازی افزایش نرخ اجاره بها در شهر تهران نیز امسال ۲۵ درصد معین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز در بحث رفع تصرفات نیز توانسته‌ایم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان زمین‌های دولتی و ملی را از دست متصرفان و سودجویان آزادسازی کنیم که این روند را با تمام قدرت و توانمان ادامه می‌دهیم و با سودجویان و متخلفان در این حوزه برخورد قانونی خواهیم کرد.