شناسهٔ خبر: 171057 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:

اخذ پروانه تخصصی برای بنگاه‌های مشاور املاک ضروری است

محمد جامع معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان از تشدید نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک و ضرورت اخذ پروانه تخصصی توسط بنگاه‌های مشاور املاک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ محمد جامع، معاون اداره کل راه و شهرسازی و دبیرکارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان خوزستان گفت: اخذ پروانه تخصصی حرفه‌ای توسط بنگاه‌های مشاور املاک یک الزام است که حتما باید رعایت شود. 

وی گفت: صاحبان بنگاه‌های مشاور املاک باید به این حرفه به شکل یک فعالیت کاملاً حرفه‌ای و تخصصی نگاه کنند و پس از طی دوره‌های آموزشی و اخذ نمره قبولی نسبت به اخذ پروانه تخصصی املاک اقدام کنند. 

جامع تصریح کرد: اشخاصی که می‌خواهند در صنف بنگاه‌های معاملات املاک فعالیت کنند حتماً قبل از بارگذاری مدارک فعالیت کاریشان می‌بایست نسبت به دریافت پروانه تخصصی اقدام کند. 

دبیرکارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات از طرح تشدید نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک، لزوم ثبت قراردادها در سامانه خودنویس از ابتدای تیرماه جاری خبر داد و گفت: در این خصوص رؤسای راه و شهرسازی در شهرهای استان می‌بایست در هماهنگی کامل با تعزیرات، اتاق اصناف، دادستانی و اتحادیه مشاوران املاک اقدام و عملکرد ماهانه را رصد کرده و مراتب را به دبیرخانه شورای مسکن استان به صورت ماهانه ارسال کنند.