شناسهٔ خبر: 171063 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل:

نوسازی ۴ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی بافت های فرسوده استان اردبیل در دولت سیزدهم

نوسازی چهار هزار و 700 واحد مسکونی بافت های فرسوده استان اردبیل در دولت سیزدهم سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از نوسازی چهارهزار و۷۰۰ واحد مسکونی در محدوده بافت های فرسوده استان اردبیل در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، صمد علامه سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه های بازآفرینی شهری اردبیل اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ها و اقدامات خوبی در راستای تولید مسکن و همچنین حمایت از نوسازی واحد های مسکونی در بافت های فرسوده و ناپایدار شهری انجام گرفته است.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ با عنایت به تبیین مشوق ها و سیاست های شرکت بازآفرینی شهری ایران و حمایت و هدایت های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص تشویق ساکنان بافت های فرسوده به نوسازی خانه های خود بالغ بر ۴۷۰۰ نوسازی واحد مسکونی در دولت سیزدهم در سطح استان تاکنون نوسازی و مقاوم سازی در این محلات انجام گرفته است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲نوسازی تعداد ۹۱۴ واحد مسکونی در بافت های فرسوده و ناپایدار شهری به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

علامه ادامه داد: طی این مدت به تعداد یکهزار و ۷۴۴ متقاضی جهت دریافت تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در مناطق فرسوده شهری به بانک مسکن معرفی شده است.

وی پروژه های خاتمه یافته اشاره کرد و گفت: احداث مدرسه شش کلاسه دره حسنعلی در شهر مشکین شهر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال، هدایت آبهای سطحی زیر نهر تراب در شهر پارس آباد با صرف ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و احداث پل طاقی شهر کوثر به ارزش ۵۰ میلیارد ریال از اقدامات انجام گرفته در حوزه بازآفرینی بوده است.

عضو ستاد بازآفرینی شهری استان ادامه داد: پیاده راه سازی پروژه شهید قدرتی شهر خلخال با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، احداث سالن ورزشی محله ایران آباد و همچنین احداث ساختمان کلانتری، احداث شبکه آب شرب و احداث خانه سلامت اجتماعی در محله گلمغان شهر اردبیل با صرف ۱۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در ارتباط وبیناری ویدئو کنفرانس جلسه شواریعالی مسکن به ریاست سرپرست ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در روز چهارشنبه هفته گذشته در مراسم بهره برداری از ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی که بصورت کشوری با حضور ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین برگزار شد تعداد ۷۶۰ واحد مسکونی در قالب طرحهای نوسازی و بازآفرینی شهری در سطح استان اردبیل افتتاح و تحویل متقاضیان شد.