شناسهٔ خبر: 171065 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

ساخت ۵ هزار واحد مسکونی به روش خود مالکی در اردبیل

ساخت 5 هزار واحد مسکونی به روش خود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ساخت ۵ هزار واحد مسکونی به روش خود مالکی در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: ۵ هزار واحد مسکن به روش خودمالکی در بافت فرسوده و ناپایدار شهرهای استان و سایر طرح ها در حال احداث بوده و معرفی متقاضیان برای دریافت تسهیلات انجام گرفته است.

وی افزود: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واگذاری زمین به ۶۲۰ متقاضی این طرح در سطح استان اردبیل انجام گرفته و در تلاش هستیم زمین باقی متقاضیان را تامین نمائیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵ هزار و چهارصد واحد مسکونی در شهر اردبیل و ۲ هزار و پانصد و بیست واحد مسکونی در مشگین شهر به شکل نوین و صنعتی‌سازی در حال اجراست.

حیدری اظهار کرد: قرار بود ۳۵ درصد تسهیلات بیشتر برای ساخت و ساز واحدهای صنعتی ساز در نظر گرفته شود که متاسفانه بانک‌های عامل در تخصیص تسهیلات رغبت و انگیزه‌ای نشان نمی‌دهند.

دبیر شورای مسکن استان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: منتظر مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری هستیم تا برای واحدهای مسکونی احداثی در شهرک شهید سلیمانی اردبیل پروانه ساختمانی دریافت کرده و امکان برخورداری آنها را از تسهیلات بانکی را فراهم کنیم.

وی در ادامه به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: ۱۱ هزار و ۷۹۲ متقاضی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد ۱۰ هزار متقاضی به مرحله عقد قرارداد رسیده و مراحل پایان کار را دریافت کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: واگذاری قطعات زمین برای روستاییان با هدف ساخت به شکل گروهی در حال انجام است و امیدواریم شاهد شرایط بهتری در ساخت مسکن روستایی و بهسازی واحدها با همکاری بانک‌های عامل باشیم.