شناسهٔ خبر: 171101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۲۹ میلیون تردد در جاده‌های استان اصفهان طی ماه گذشته

ثبت بیش از 29میلیون تردد در جاده‌های استان اصفهان طی ماه گذشته مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از ثبت بیش از ۲۹میلیون و۸۰هزار و ۲۵تردد در جاده‌های استان اصفهان طی ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، مریم تاکی اظهار کرد: با توجه به جمع بندی اطلاعات تردد ثبت شده در خرداد ماه سال جاری توسط سامانه‌های پلاک خوانی و تردد شماری برخط در محورهای مواصلاتی استان، متوسط تردد ساعتی به ۴۲۱ خودرو در ساعت رسیده است که نسبت به ماه قبل یک درصد کاهش داشته است. همچنین متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه نسبت به بازه مشابه ماه گذشته حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

 مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد: مجموع تردد ثبت شده از پلاک‌های مشاهده شده توسط سامانه‌های ثبت تخلف عبور و مرور تعداد ۲۹میلیون و۸۰هزار و ۲۵ خودرو بوده که مربوط به تعداد ۲میلیون و۶۲۷هزار و ۵۴۲ خودروی یکتا می‌باشد. مجموع تردد خودروهای پلاک استان اصفهان در سایر استان‌ها تعداد ۲۹میلیون و ۵۴۸هزار و ۷۲۹ پلاک، مربوط به ۲میلیون و۸۹۶هزار و ۴۴۷ خودروی یکتا است.

 وی تصریح کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در خرداد ماه مربوط به روز ۱۸ خرداد با تردد ۱۱۳هزار و ۸۹۷ خودرو و کمترین تردد در تاریخ ۴خرداد با تردد ۱۴ هزار و ۲۷۸ وسیله نقلیه بوده است. همچنین ساعت اوج تردد روز پنج‌شنبه مورخ ۳۱ خرداد ساعت ۱۷ تا ۱۸ با تعداد ۶ هزار و ۳۲۷ تردد در ساعت گزارش شده است.

 تاکی با اشاره به افزایش ۲ درصدی میزان تردد ورودی به استان و همچنین کاهش ۴ درصدی تردد خروجی استان در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت بیان کرد: تعداد تردد ورودی به استان از ۲میلیون و۸۶۱ هزار و ۳۹۰ تردد در اردیبهشت ماه به ۲میلیون و ۹۲۰هزار و ۴۳۲ و خروجی از استان از ۲میلیون و ۹۸۷هزار و ۸۱۸ تردد به ۲میلیون و ۸۶۳هزار و ۶۲۶ در خرداد ماه رسیده است.

 مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: درصد تردد ناوگان سنگین حدود ۱۹ درصد از کل تردد گزارش شده است که نسبت به ماه قبل حدود ۱۳ درصد کاهش یافته است. همچنین سرعت متوسط در محورهای استان در خرداد ماه ۸۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است که نسبت به ماه قبل ۱ درصد افزایش داشته است.

 وی خاطرنشان کرد: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان اصفهان، فلاورجان، شهرضا، تیران و کرون وکاشان به ثبت رسیده است. بیشترین متوسط سرعت به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان نطنز، اردستان، گلپایگان، بوئین و میاندشت و زرین شهر به ثبت رسیده است.

 مریم تاکی افزود: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای اصفهان-بهارستان (رفت و برگشت)، آزادراه اصفهان- زرین شهر (فلاورجان) (رفت و برگشت)، اصفهان – شهرضا (سه راهی مبارکه) (رفت و برگشت)، تیران – نجف آباد (رفت و برگشت) و کمربندی شرق اصفهان (جاده نائین – سپاهان شهر) (رفت و برگشت) گزارش شده است.

 مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان درخصوص تردد ناوگان سنگین عنوان کرد: بیشترین درصد تردد ناوگان سنگین به ترتیب در محورهای رامشه – ابرکوه (رفت و برگشت)، نائین – سجزی (متناظر توزین) (رفت و برگشت)، مورچه خورت- میمه (سه راهی نطنز – مورچه خورت) (رفت و برگشت)، نائین – انارک (رفت و برگشت) و کاشان – بادرود (رفت و برگشت) ثبت شده است.

 وی ادامه داد: بیشترین درصد متخلف سرعت نیز در محورهای اردستان – نطنز (آزادراه کنار گذر شرق – کیلومتر ۱) (رفت و برگشت)، نائین – اردستان (سه راهی اردستان) (رفت و برگشت)، خمین – گلپایگان (رفت و برگشت)، زرین شهر- سفید دشت (رفت و برگشت) و فرودگاه - اصفهان (قهجاورستان) (رفت و برگشت) ثبت شده است.

 تاکی با بیان این که ۶۰درصد از پلاک‌های مشاهده شده در استان در خرداد ماه مربوط به تردد پلاک‌های بومی بوده است و پلاک‌های استان‌های تهران، فارس، چهارمحال بختیاری، یزد و خوزستان به ترتیب با ۹،۷، ۵، ۲ و ۲ درصد بیشترین سهم تردد غیر بومی را در استان اصفهان داشته اند.

 وی تصریح کرد: پراکنش خودروهای پلاک اصفهان به ترتیب در استان‌های قم، تهران، مرکزی، چهارمحال بختیاری و مازندران به ترتیب ۹، ۷، ۴، ۴ و ۲ درصد می‌باشد.

 مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۳۱ درصد پلاک غیربومی در خرداد ماه سال جاری ماندگاری کمتر از یک روز در استان اصفهان داشته اند و سهم ماندگاری یک تا ۲ روز، ۲ تا ۳ روز، ۳ تا ۴ روز و ۴ تا ۵ روز برای خودروهای غیر بومی به ترتیب ۱۲، ۹، ۶ و ۵ درصد بوده است.