شناسهٔ خبر: 17115 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محسنی خبر داد:

تخلیه و بارگیری ۱.۶ میلیون تن کالا در بندرشهید باهنر/ رشد چشمگیر صادرات نفتی/ جابجایی ۲۶ هزار مسافر به بنادر کشورهای جنوبی خلیج فارس

بندر شهید باهنر مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر از تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۶۲۰ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی طی ۹ ماه سال جاری در این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمد محسنی" ضمن ارایه گزارشی از عملکرد ۹ ماهه سال ۹۴ اداره بنادر شهید باهنر، گفت: طی این مدت، جابجایی یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۳۶۸ تن کالای غیرنفتی و ۳۲۱ هزار و ۸۲۹تن کالای نفتی به انجام رسید که در بخش نفتی و ۱۱ درصد افزایش در این فعالیت ها به ثبت رسید.

وی افزود: طی ۹ ماهه سال جاری، ۴۰ هزار و ۹۸۴ تن کالای غیر نفتی به این بندر وارد شده که نسبت به سال گذشته ۷۴درصد کاهش داشته است.

به گفته محسنی، برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از جمله کالاهای وارداتی است که از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.

صادرات بیش از ۱.۲ میلیون تن انواع کالا به خارج از کشور

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر خاطرنشان کرد: در این مدت، یک میلیون و ۹۲ هزار و ۵۶۹ تن کالاهای غیر نفتی و ۷۹ هزار و ۸۲۳ تن کالای نفتی از این بندر صادر شد که در بخش کالاهای غیر نفتی ۱۱ درصد و کالاهای نفتی ۱۱۳ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول افزود: مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی است که به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند صادر شد.

محسنی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۹۸ TEU کانتینر یخچالی به امارات عربی متحده صادر شده است.

ترانزیت ۸۴ هزار کالای غیر نفتی

وی ادامه داد: طی ۹ ماهه سال ۹۴،  ۸۳ هزار و ۷۲۴ تن نیز کالای غیر نفتی از این بندر تزانزیت شد که عمده آن ها خودروی سبک بود.

محسنی از تردد بیش از ۲ هزار و ۶۴۴ فروند شناور طی سال جاری خبر داد   که در زمینه پذیرش شناورهای فلزی ۹ درصد افزایش دارد.

جابجایی ۲۶ هزار نفر مسافر به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر رقم مجموع مسافران جابجا شده از طریق بنادر شهید باهنر و شهید حقانی را بالغ بر یک میلیون و ۹۷۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: طی این مدت، حدود ۲۶ هزار نفر مسافر از طریق مسیرهای دریایی به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس جابجا شدند.

لازم به ذکر است، بندر شهید باهنر در مرکز استان هرمزگان واقع شده و با دارابودن آبخور بیش از ده متر پس از بنادر امام خمینی(ره) و شهید رجایی، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارد. ۵ درصد عملیات صادرات، واردات و ترانزیت کشور  در این بندر صورت می گیرد.

دسترسی به آبهای آزاد جهان از خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و شبکه راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم و بنادر تجاری خلیج فارس از جمله مزیت های بندرشهید باهنر می باشد./

نظر شما