شناسهٔ خبر: 171209 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۱۹ هزار واحد مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است

نشست خبری مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه مسکن بیش از ۱۹ هزار واحد در حال ساخت در استان داریم.

به گزارش خبری پایگاه وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)، در نشست خبری مدیران حوزه وزارت راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد و تشریح عملکرد دولت سیزدهم که روز سه‌شنبه (۱۲ تیرماه ۱۴۰۳) برگزار شد، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه مسکن بیش از ۱۹ هزار واحد در حال ساخت داریم، قریب ۴ هزار واحد در سال ۱۴۰۲ افتتاحی داشتیم، به نسبت کل کشور و به نسبت دولت‌های قبل پیشرفت خوبی بوده است، تلاش داریم تا پایان ۴ سال سهم استان به نسبت متقاضی انجام بگیرد.

وی ادامه‌داد: سال ۱۴۰۱.۵۶۱ میلیارد تومان، ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان و ۱۴۰۳ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان پیوست قانون بودجه به راه و شهرسازی اختصاص یافته‌است.

راستا بیان کرد: در سفر دو رئیس‌جمهور به استان، در سفر نخست ۸۲۵ میلیارد تومان تخصیص و سفر دوم ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه راه و شهرسازی اختصاص داده‌شده‌است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ۳۹ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری در دور دوم مربوط به حوزه راه و شهرسازی و حمل و نقل بوده است.

راستا گفت: همچنین اعتبارات عمرانی در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان با ۸۲ درصد تخصیص، ۱۴۰۲ حدود ۱۰۳ میلیارد تومان با ۷۳ درصد و سال ۱۴۰۳ هنوز ابلاغ نشده است.

راستا اظهار کرد: در خصوص تأمین زمین نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج، معاون وزیر در سفر خود به یاسوج مجوز محدود خرید زمین را صادر کردند، ۱۳ قطعه زمین معرفی شد و یک قطعه زمین نهایی شد که در مراحل پایانی خود است.

وی افزود: پیرو تأکید شهید رئیسی در خصوص ساخت مسکن از چهار میلیون مسکن اعلام‌شده، سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۷ هزار و ۸۰۰ واحد اعلام شد، ۷۳ هزار و ۶۰۰ متقاضی داشتیم، که از این تعداد ۲۷ هزار و ۶۱۱ نفر حائز شرایط شدند.

راستا بیان کرد: در حوزه مسکن بیش از ۱۹ هزار واحد در حال ساخت داریم، قریب ۴ هزار واحد در سال ۱۴۰۲ افتتاحی داشتیم، به نسبت کل کشور و به نسبت دولت‌های قبل پیشرفت خوبی بوده است، تلاش داریم تا پایان ۴ سال سهم استان به نسبت متقاضی انجام بگیرد.

وی افزود: ۲ هزار و ۳۵۴ خانوار از طریق طرح جوانی جمعیت صاحب زمین شدند که در حال انعقاد قرارداد هستیم. بیش از ۶۰۰ خانوار اقشار خاص و معلول نیز صاحب زمین شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون به بیش از ۶ هزار نفر از خانواده‌های استان در قالب اقشار ویژه، جوانی جمعیت و افراد متقاضی ساخت به‌صورت گروهی و انفرادی زمین واگذار شده‌است. محمد راستا اضافه‌کرد: در زمان حاضر ۱۹ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن استان با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ۵۰ درصد متقاضیان مسکن در یاسوج هستند افزود: سیزده قطعه زمین به متراژ ۱۲۰ هکتار برای مسکن یاسوج پیشنهاد شده‌است که در حال حاضر یک قطعه آنکه حدود ۲۰ هکتار تایید نهایی شده‌است.

راستا در خصوص شهرسازی نیز گفت: سی و چهار قرارداد در حوزه راه‌ها با بیش از سه‌هزار میلیارد تومان انجام شده‌است که طول تقریبی این مسیر ۳۰۰ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۸۳ کیلومتر راه اصلی و بزرگ راه افتتاح شده و ۱۵ کیلومتر در حال ساخت است گفت: این ۱۵ کیلومتر تا قبل از هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۴۲ نفر نیرو در اداره کل راه و شهرسازی استان در حال فعالیت‌اند. سال گذشته ۲۲ نفر تبدیل وضعیت (ایثارگران) شدند.

راستا اظهار کرد: به ۷۰ نفر تسهیلات پرداخت شده و حقوق وکارانه نیروها به‌روز است.