شناسهٔ خبر: 171213 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل تیم‌های سفیران عمران و مسکن در ۸ محله آذربایجان غربی

مسکن آذربایجان غربی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تیم‌های سفیران و رابطین عمران و مسکن در راستای اجرای برنامه‌های نوسازی مسکن و مردمی‌سازی این برنامه در هشت محله این استان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلال تقی دخت در جلسه بازآفرینی شهری که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد، اظهار کرد: حلقه‌های میانی و رابطین عمران و مسکن با هدف ترویج برنامه‌های نوسازی مسکن در شهرهای ارومیه، مهاباد، بوکان و میاندوآب تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بسته‌های تشویقی و تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده (محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری) در استان در مرحله اجرا بوده و اطلاع‌رسانی از نحوه اجرای این برنامه‌ها با جدیت دنبال می‌شود و در این راستای گروه‌های اطلاع رسانی نیز تشکیل شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اعطای تسهیلات به ازای هر واحد مسکونی در محلات بافت‌های فرسوده (هدف بازآفرینی شهری) از جمله تسهیلات بانکی این محلات است.

تقی دخت افزود: تخفیف ۵۰ درصدی پروانه ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از دیگر خدمات بسته‌های تشویقی واحدهای مسکونی محدوده‌ها و محلات بافت فرسوده هدف بازآفرینی شهری در استان است.

وی افزود: متقاضیان بهره‌مندی از این بسته‌های تشویقی می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های facility. udrc. ir و saman. mrud. ir نسبت به ثبت نام اقدام کرده و همچنین متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادارات راه و شهرسازی محل سکونت خود مراجعه کنند.