شناسهٔ خبر: 171221 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واقعی‌سازی درآمدها نیازمند اقدامی مجدانه است

مدیرکل دفتر درآمد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مدیرکل دفتر درآمد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه سفر به استان اصفهان گفت: واقعی‌سازی درآمدها، با توجه به اینکه حفظ ارزش درآمدهای موجود سازمان با توجه به لزوم حفظ سبد درآمدی، حائز اهمیت است، به خوبی در حال انجام، اما نیازمند اقدامی مجدانه‌تر و پیگیری‌های بیشتری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، حمیده دهقانی اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، شرکتی دولتی و با دو موضوع درآمد و هزینه مواجه است و با توجه به اینکه هزینه‌های سازمان در حوزه‌های مختلف، بالا و خدمت‌رسانی مناسب به مردم مطرح است، نیازمند تامین منابع کافی هستیم.

وی افزود: بخشی از منابع سازمان در حوزه حمل و نقل و راهداری جهت برقراری حمل و نقل جاده‌ای ایمن و روان، از منابع داخلی و درآمدهای سازمان تأمین می‌شود، تلاشی که در حوزه‌های مختلف سازمان صورت می‌گیرد این است که مباحث اصلی سازمان مورد توجه قرار گیرد و درآمد و حقوق دولتی که باید اخذ شود، درست و واقعی أخذ شود.

مدیرکل دفتر درآمد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: اقدامات و فرایندهای مختلفی در این سازمان در حال پیگیری است و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها در این خصوص نقش بسیار ویژه‌ای دارند، به جهت اینکه آن‌ها در حوزه اجرا حقوق دولتی را اخذ و موضوعات را اجرا می‌کنند.

دهقانی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، سطح مناسبی را در حوزه‌های درآمدی استان کسب کرده و جزو رتبه‌های برتر در حوزه درآمد سازمان است و شاهد تلاش و جدیت بسیار خوبی در این اداره کل هستیم.

وی گفت: با توجه به اینکه موضوعات درآمدی نیازمند نظارت و پیگیری‌های ویژه است، در این اداره کل نظارت و پیگیری‌ها در حال انجام است و اثرات آن در موضوعات درآمدی سازمان قابل مشاهده است.

مدیرکل دفتر درآمد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: واقعی‌سازی درآمدها، با توجه به اینکه حفظ ارزش درآمدهای موجود سازمان با توجه به لزوم حفظ سبد درآمدی، حائز اهمیت است، به خوبی در حال انجام، اما نیازمند اقدامی مجدانه‌تر و پیگیری‌های بیشتری است که بخشی از آن از سوی دفتر درآمد سازمان و دفاتر تخصصی ستادی در حال انجام است و بخشی از آن نیز از سوی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها انجام می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه هنوز شاهد فاصله میان منابع درآمدی مورد نیاز و منابع درآمدی قابل اخذ هستیم، افزود: امید است با پیگیری‌ها و اصلاح فرایندها، منابع درآمدی واقعی‌تر شود و بخش خدمات‌رسانی و بخش‌های اصلی ماموریت‌های اصلی سازمان به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: مسئله ویژه حوزه‌های مصرف درآمد، ایمن‌سازی راه‌ها و نگهداری راه‌های شریانی است و در حوزه حمل و نقل نیز، ایجاد حمل و نقل ایمن، روان و آسان مورد توجه است، موضوع ایمنی برای این سازمان بسیار حائز اهمیت است و در مباحث ایمنی به ویژه با جان مردم سر و کار داریم و هر اقدام و حرکتی در این خصوص بسیار ارزشمند و نیازمند منابع مورد نیاز است.

مدیرکل دفتر درآمد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در صورتی که افراد استفاده کننده از خدمات این سازمان حقوق دولتی را پرداخت کنند، سازمان توانمندی خواهد داشت که بتواند خدمات خود را به درستی ارائه دهد و حقوق دولتی را طبق وظایف قانونی خود به موقع اخذ کند.