شناسهٔ خبر: 171245 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی دستاوردهای شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان در دولت سیزدهم

قاری در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان عملکرد ۳۳ ماهه هر دستگاه اجرایی در حضور اصحاب رسانه تشریح و اعضای شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان برنامه ریزی لازم برای بهره مندی از ظرفیت های موجود در راستای سرعت بخشی به اجرای پروژه ها در دولت آتی را بعمل آوردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان به ریاست علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در محل سالن اجتماعات این اداره کل با حضور مدیران کل دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان و خبرنگاران رسانه ملی برگزار شد.  

در این نشست عملکرد ۳۳ ماهه هر دستگاه اجرایی در دولت سیزدهم در حضور اصحاب رسانه تشریح شد و اعضای شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان برنامه ریزی لازم برای بهره مندی از ظرفیت های موجود در راستای سرعت بخشی به اجرای پروژه ها در دولت آتی را بعمل آوردند.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: جلسات این شورا با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر میان دستگاه های اجرایی عضو، مشورت برای حل مشکلات در استان و همکاری برای تسهیل پروژه ها تشکیل می شود و در این جلسه به صورت ویژه عملکرد و اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم تشریح و بررسی می شود.  

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های رسانه ملی برای اطلاع رسانی به مردم شریف، افزود: در این نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان از اصحاب رسانه دعوت شده است تا پس از تبیین دستاوردهای هر دستگاه اجرایی بتوان اطلاع رسانی مطلوبی انجام داد.  

قاری قرآن در خصوص اقدامات بعمل آمده توسط حوزه های مختلف کاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان در دولت سیزدهم بیان کرد: در حوزه مسکن و طرح نهضت ملی مسکن برنامه استان اصفهان شامل بیش از ۱۰۳ هزار مسکن حمایتی، افزون بر ۳۴ هزار واحد بازآفرینی و بالغ بر ۴۵ هزار و ۹۰۰ واحد خودمالک بوده است.  

وی افزود: ۲ وظیفه اصلی دولت در این پروژه تامین زمین و ارائه تسهیلات است که با وجود آنکه در استان اصفهان در ابتدای این طرح، فقط به اندازه ۲۰ درصد از زمین مورد نیاز موجود بود اما به لطف خدا در حال حاضر ۹۵ درصد از زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان تامین شده است.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در زمینه تسهیلات نیز از ۱۵۰ هزار متقاضی حائز شرایط، متقاضیان حدود ۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به بانک معرفی شده اند که در حال حاضر بالغ بر ۲۳ هزار واحد انعقاد قرارداد و مابقی نیز تامین اعتبار شده و انجام می شود.  
 
وی در خصوص وضعیت طرح های توسعه شهری استان اصفهان عنوان کرد: در ۳۳ ماهه گذشته طرح های تفصیلی ۱۶ شهر ابلاغ شده است همچنین برای رفع مباحث شهری جلسات کمیسیون ماده ۵ بصورت هفتگی در استان برگزار می شود.  

قاری قرآن با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از اراضی ملی و دولتی و انفال اظهار کرد: یکی از وظایف مهم این اداره کل احصا و شناسایی زمین های دولتی و اخذ سند مالکیت به نام دولت به جهت جلوگیری از زمین خواری است که در این رابطه از سال ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ فقره سند تک برگ به نام دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شده است که بخشی از آن مربوط به تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی بوده است.  

وی گفت: در حوزه راه که که یکی از مهمترین وظایف ما در وزارت راه و شهرسازی است در زمینه توسعه باند دوم در شبکه راه های استان اقداماتی انجام شد که بالغ بر ۱۲۴ کیلومتر را شامل می شود.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در بخش راهداری که اقدامات آن توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می شود اقدامات ویژه ای در حوزه راههای روستایی و نگهداری راهها انجام شده همچنین در بخش ساخت نیز ایجاد بزرگراهها در دست اقدام است که مهمترین آن بزرگراه شرق اصفهان بوده که فاز سوم آن که حدود ۳۰ کیلومتر در اصفهان در حال اجراست.  

وی در خصوص فعالیت های دیگر در حوزه راه و شهرسازی به اقدامات اداره کل راه آهن استان اشاره و عنوان کرد: با توجه به ترافیک بار ریلی در استان اصفهان مبحث دو خطه شدن خط اصلی در حال انجام است که بخشی در دست اجرا و بخشی در حال مطالعه است.  

قاری قرآن با اشاره به اقدامات فرودگاه اصفهان در دولت سیزدهم گفت: یکی از این اقدامات می توان به مبحث توسعه فرودگاه (خارجی) اشاره کرد و اینکه بتوان مسیر را به عنوان یک نقطه متمرکز در اصفهان داشته باشیم. وی در پایان اظهار کرد: تعامل خوبی فی مابین دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان وجود دارد لذا به لطف خدا در دولت جدید نیز همچون گذشته با روحیه جهادی شاهد پیشرفت های بزرگی در حوزه راه و شهرسازی خواهیم بود.