شناسهٔ خبر: 17126 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه هم‌اندیشی حمل و نقل و پایانه ها اعلام شد:

افزایش سطح کمی و استفاده بهینه از  بخش حمل و نقل عمومی مسافر ضروری است

همدان در راستای افزایش سطح کمی و استفاده بهینه از خدمات بخش حمل و نقل مسافر برون شهری جلسه هم‌اندیشی فعالان این عرصه  با حضور مسئولین اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و مدیران عامل انجمن های صنفی و شرکت‌های مسافربری برگزار شد .

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان همدان٬ در راستای افزایش سطح کمی و استفاده بهینه از خدمات بخش حمل و نقل مسافر برون‌شهری جلسه هم‌اندیشی فعالان این عرصه با حضور مسئولان اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها و مدیران عامل انجمن‌های صنفی و شرکت‌های مسافربری برگزار شد.

معاون حمل ونقل و پایانه‌ها در این جلسه با اشاره به مسئولیت خطیر مدیران شركت‌های مسافربری و رانندگان زحمت‌كش این بخش و قدردانی از تلاش بی‌وقفه آنها گفت یکی از فاکتورهای مهم در سیستم حمل و نقل مسافر داشتن یک پایانه خوب با امکانات و فضای درونی و بیرونی مناسب برای جذب و پاسخگویی به مسافران است.

مصطفی پناهنده ضمن برشمردن مشکلات موجود در بخش حمل و نقل مسافر بیان کرد: تنها راه رسیدن به بهره‌وری مطلوب و رفع مشكلات موجود توجه به آسایش و رفاه مسافران برای ترغیب آنها در استفاده از حمل و نقل عمومی است که در پی آن منافع شركت‌ها، رانندگان و مسافران نیز تأمین خواهد شد. 

وی تاکید کرد: با توجه به تعداد و موقعیت مناسب سنی ناوگان عمومی استان همدان در حال حاضر نیازی به توسعه ناوگان دیده نمی‌شود و تمام توان و همت ما باید در زمینه نوسازی ناوگان به ویژه ناوگان مینی‌بوسی باشد.

معاون حمل و نقل و پایانه‌ها افزود: توسعه فروش بلیت اینترنتی، آموزش میهمانداران، همکاری و تعامل با صنوف و تامین رفاه و آسایش مسافران از عمده فعالیت‌های تاثیرگذار در امر تقویت مسافرت مردم با ناوگان عمومی خواهد بود. 

وی در ادامه به پیش رو بودن سفرهای ایام نوروز اشاره کرد و افزود: تامین حقوق مسافران از وظائف مهم مدیران شركت‌ها و رانندگان است. علاوه بر آن خوش‌رفتاری با مسافران، توقف در مكان‌ها و زمان‌های مناسب برای ادای فریضه نماز، رعایت موارد ایمنی و بهداشت عمومی از دیگر عوامل حفظ و جذب مسافر است.  

در ادامه این جلسه رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه‌ها نیز با بیان اینكه اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل ونقل برای سروسامان دادن به وضعیت حمل ونقل مسافرضروری است از مدیران شركت‌های مسافربری در مركز استان و سایر شهرستان‌ها خواست ضمن نهایت دقت در ایجاد سفری ایمن و راحت برای مسافران، فعالیت خود را به صورت عملی به مردم معرفی کنند.

وحید سخائیان بیان کرد: شرکت‌های حمل و نقل مسافر باید به کار خود به عنوان یک بنگاه اقتصادی ارزشمند نگاه کنند و برای استفاده و گسترش کار خود در مباحث فرهنگی و امور تبلیغی مناسب فعال شوند.

وی از کلیه فعالان این عرصه خواست پس از دریافت صورت‌جلسه این هم‌اندیشی با دقت در مصوبات جلسه راهکارها و پیشنهادات خود را با توجه به مسائل و مشکلات موجود در محل فعالیت خود به اداره کل ارسال کنند.

شایان ذكر است در ادامه این جلسه مدیران انجمن صنفی شركت‌های مسافربری ، انجمن صنفی رانندگان و تعدادی از مدیران شركت ها نیز نقطه نظرات خود را در خصوص پاره ای از مسائل  موجود مطرح کردند که از جمله پیشنهادات ارائه شده به این شرح است: اختصاص لوازم یدکی ناوگان عمومی به صورت یارانه‌ای، حمایت از رانندگان، کنترل و نظارت بر فعالیت وسایل نقلیه پلاک شخصی و ... بود، که از سوی مدیران شرکت‌ها و سایر حاضران در جلسه و در راستای تقویت بخش حمل و نقل مسافر مطرح شد. 

نظر شما