شناسهٔ خبر: 171282 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اعلام کرد؛

الحاق بیش از ۴۷۰ هکتار زمین در راستای نهضت ملی مسکن در استان/ بهره برداری بیش از ۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در هفته دولت

ببینید|نشست خبری شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان خراسان شمالی با موضوع دستاوردهای دولت سیزدهم مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی خراسان شمالی از الحاق بیش از ۴۷۰ هکتار زمین در راستای نهضت ملی مسکن و بهره برداری بیش از چهار هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سیدعلی میرکریمی در مراسم نشست خبری در خصوص عملکرد شورای هماهنگی راه و شهرسازی در سه سال خدمت دولت سیزدهم که با حضور اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی در محل فرودگاه شهدای بجنورد برگزار شد، بیان کرد: تاکنون در قالب طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیش از ۴۷۰ هکتار زمین به محدوده شهرهای استان الحاق شده که این رقم از ابتدای تاسیس استان و طی سال های گذشته کمتر از ۵۰ هکتار بوده است که این خود نشان از پیگیری ها و تلاش های زیاد دارد.

وی به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۳۳ هزار و ۲۰۰ واحد در استان در راستای نهضت ملی مسکن در حال احداث  داریم که از این تعداد ۳۱ هزار و ۸۹۴ واحد تخصیص پروژه انجام شده است.

میرکریمی بیان کرد: این تعداد از واحدهای مسکن استان شامل گروه‌های انبوه ساز، نهضت ملی، مسکن روستایی، مسکن شهری، بافت فرسوده، خودمالکی و گروه‌های ساخت می‌شود اما تاکید ما بیشتر بر این است که توسط مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیش از  ۸۲ هزار و ۷۰۰ واحد ثبت نام کرده اند اظهار کرد: از این تعداد ۳۷ هزار و ۴۷۱ متقاضی واجد شرایط هستند و ۳۱ هزار ۹۹۲ متقاضی نیز تایید نهایی شده اند.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۲۰ کیلومتر از محور بجنورد به سمت جنگل گلستان چهار خطه شد و زیر بار ترافیک رفت که ۱۴ کیلومتر از این محور در سال گذشته و ۶ کیلومتر نیز در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داشت که ۳۴۰ میلیارد تومان از آن تخصیص یافت.