شناسهٔ خبر: 171292 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری پروژه ۱۳۲۰ واحدی سردار سلیمانی اراک در شهریور ماه

شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان مرکزی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: از ماه جاری پروژه سردار سلیمانی را با ۱۳۲۰ واحد شروع به تحویل به متقاضیان کردیم و در حال تلاش برای رفع موانع جزئی هستیم و امیدواریم در ۳ ماه دوم سال با تکمیل منابع این کار انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان مرکزی)، عباس یوسف زاده مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی در نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی راه و شهرسازی در دولت سیزدهم گفت: در حوزه راه و شهرسازی به همت مصوبات سفر  رئیس جمهور در هر ۲ حوزه راه و شهرسازی توفیقات خوبی در استان کسب شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار کرد: محور اول و حائز اهمیت بحث مسکن بوده است  و رئیس جمهور به صورت ماهانه پیشرفت  این موضوع را بررسی  می‌کردند؛ ساخت مسکن  به دو شیوه انبوه سازی و گروه ساخت ساخته میشود و گروه ساخت توسط خود مردم انجام می‌شده است.
 
وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار متقاضی در سامانه برای مسکن ثبت نام کردند افزود:  ۵۳ هزار نفر حائز شرایط تشخیص داده شدند و دولت متعهد شد برای ۵۳ هزار نفر تامین زمین کند که‌ نزدیک ۲۰۰۰ واحد در مرحله تحویل است و شرکت جهاد خانه سازی آن را تحویل داده است.

یوسف زاده در مورد پروژه سردار سلیمانی تصریح کرد:  از ماه جاری پروژه سردار سلیمانی را  با ۱۳۲۰ واحد شروع به تحویل به متقاضیان کردیم و در حال تلاش برای رفع موانع جزئی هستیم و امیدواریم در ۳ ماه دوم سال با تکمیل منابع این کار انجام شود و خوشبختانه تا امروز  با همراهی مردم و بانک ها روبه رو بوده ایم.
 
وی افزود: در شهر ساوه ۱۸۴۸ واحد در مرحله ساخت داریم  و عمدتا کار تمام است و با همت دوستان تا هفته دولت و ۳ ماه تابستان واحدها را تحویل دهیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: در دلیجان، خمین ،محلات و تفرش توسط بنیاد مسکن واحدها در حال ساخت هستند و بعد از اتمام  واحدها تحویل متقاضیان می‌شود. 

وی با اشاره به این مهم که رویکرد این بود که دولت از تصدی گری به تسهیل گری و گروه ساخت  برود  و از ظرفیت مردم استفاده کند، افزود: در قانون مصوبات تا ۱۱ واحد را می‌توان ساخت اما  از آنجا که هماهنگی بین آنها سخت است تا ۴ واحد را انجام می‌دهند .۳۲۸۵ واحد در گروه ساخت توافق با مالکین شده و از محل زمین ها زمین تحویل متقاضیان شود. 

وی بیان کرد:  ۲۰۰۰ هکتار زمین در استان الباقی اراضی ملی بوده است که به خدمت نهضت ملی مسکن درآمده و   اتفاق خوبی که رخ داد این است که  حدود ۸۹۸۶ واحد را در قالب طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن به یمن حضور آقای وحیدی واگذار شد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت سیزدهم تا امروز به سمت گروه ساخت بوده است اظهار کرد: ۲۰ هزار واحد را در برنامه داریم و ساخت ۳۰ هزار واحد  را توسط متقاضیان انجام می‌دهیم.

 یوسف زاده تصریح کرد: ۴۷۰۰ واحد تا پایان شهریور در قالب انبوه سازی تحویل مردم دهیم و ۳۰۰۰ واحد را تا پایان سال تحویل خواهیم داد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در موضوع نهضت ملی مسکن در کلان شهرها در بحث آلودگی امکان توسعه وجود ندارد اما در اراک این موضوع هدف‌گذاری شده است  و  با شرکتی که قرارداد بسته شده بود کار شروع شد  اما به دلیل مشکلات ناشی از پیمانکار با کندی جلو رفت. 

وی اظهار کرد: در شهر اراک ۸۰۰۰ واحد در  در حال ساخت است و  با کمک منابع بانکی و منابع مردمی از سال آینده برای مردم واگذاری را شروع کنیم.

یوسف زاده اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب دولت پیگیری  جوانی جمعیت بود  و ۲۶۰۰ واحد  در این راستا  انجام شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: با وجود زمین هایی که در سطح استان داریم دغدغه جوانی جمعیت را نداریم و مطمئن هستیم در سال جاری نیاز جوانی جمعیت را پاسخگویی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن دو سامانه خودنویس و جامع املاک و مستغلات را راه اندازی کردیم؛ گفت: در سامانه خودنویس حدود ۱۱ هزار و ۸۶۶ واحد ثبت شده  و در آن موجر و مستاجر کد رهگیری می‌گیرند و هیچ هزینه ای ندارد ؛سامانه املاک و مستغلات ظرفیتی را ایجاد کرد که خانه های خالی به کمک متقاضیان بیاید که به ثبات بازار مسکن کمک می‌کند.