شناسهٔ خبر: 171309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست خبری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سمنان مطرح شد؛

گزارش عملکرد هزار روز کار و فعالیت اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان

مهندس عمیدی2 گزارش عملکرد هزار روز کار و فعالیت اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در نشست خبری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سمنان توسط امیر عمیدی ارائه گردید

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(شاهرود) همزمان با ایام اربعین شهدای خدمت روز سه شنبه۱۴۰۳/۴/۱۲ نشست خبری گزارش عملکرد شورای هماهنگی دستگاه های مجموعه راه و شهرسازی استان سمنان در  دولت سیزدهم برگزار شد.

امیر عمیدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خصوصا شهدای خدمت و در راس آنها رئیس جمهور شهید گزارش عملکرد مقایسه ای در دوران کوتاه ۳۳ ماهه شهید رئیس جمهور و وضعیت در دوران قبل از ریاست جمهوری ایشان در دو حوزه راهداری و  مسکن و شهرسازی در شرق استان سمنان پرداخت.

عمیدی در ادامه ضمن ارائه آمار از حوزه شهرسازی و معماری بیان کرد  ۳۲۰ هکتار الحاق به محدوده شده و ۶۵۹ هکتار در دست اقدام است که مجموعا ۹۷۹ هکتار زمین بابت نهضت ملی مسکن در شرق استان تامین گردیده که نسبت به وضعیت مشابه قبل، رشد ۳۹۲.۳درصدی داشته است.

وی درباره ی تسهیل و رفع موانع در ساخت و ساز  واحد های مسکونی و تجاری از طریق دبیرخانه ماده ۵ (پرونده ) گفت شاهد رشد ۳۲.۲ درصدی هستیم و در ۳۱۰ درصد رشد در پروژه های سرمایه گذاری مطرح شده در کارگروه را داریم  همچنین در حوزه ساخت مسکن۴۴۰۳ واحد اقدام به ساخت انجام شده و ۲۲۰۴۸ واحد تحویل داده شده است که به ترتیب شاهد رشد ۱۷۳۴.۶درصد و ۴۰۵.۷درصدی بوده ایم علاوه بر آن با تامین اعتبارات از صندوق توسعه ملی مسکن اقدام به تکمیل آسانسورهای ۱۱۲ بلوک مسکن مهر نیمه تمام شده است.

وی افزود: همچنین در بحث واگذاری زمین به خانواده شهدا با تحویل ۴۲۶ قطعه ای رشدی ۱۸۳۶.۴درصد داشته ایم و باتوجه به سفارش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر جوانی جمعیت در این راستا ۷۳۵ قطعه زمین در شرق استان واگذار گردیده است.

عمیدی بیان کرد: ساخت راه اصلی در محورهای بیارجمند _چاه جام ،عباس آباد _کاهک و بیارجمند _بردسکن رشدی قریب به ۹۳.۴ درصدی و در حوزه راه روستایی ۵۲.۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه قبل داشته ایم.

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) گفت در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای ۹ مورد رفع نقطه حادثه خیز با رشد 12/5 درصد  و  ۴۸۹ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است و رشد 73/4 درصدی را شاهد بوده ایم همچنین در حوزه روشنایی طولی راه ها میزان 17/2 کیلومتر با 91.1 درصد رشد  و ۵۲ کیلومتر عملیات  فنس کشی و نصب تابلو و ۵۲.۷ درصد رشد کار انجام شده است.

گزارش عملکرد هزار روز کار و فعالیت اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان