شناسهٔ خبر: 171330 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وجود ۲۳ طرح فعال ساختمانی در چهارمحال و بختیاری

02 مدیرکل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۳ طرح فعال عمرانی در حوزه ساختمانی مرتبط با پروژه‌های فرهنگی، اداری و ورزشی توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان در دست احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، گفت: ۲۳ طرح فعال عمرانی در حوزه ساختمانی مرتبط با پروژه‌های فرهنگی، اداری و ورزشی توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان در دست احداث است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای طرح‌های راه‌سازی استان، بیش از ۲۶ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال و برای اجرای ساختمان‌های اداری، فرهنگی و ورزشی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

وی با اشاره به توپوگرافی کوهستانی چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: در دولت سیزدهم حفاری ۲ هزار و ۶۰۰ متر تونل و احداث سه دستگاه پل بزرگ در این استان انجام شده است.

باقری اضافه کرد: سهم چهارمحال و بختیاری در ساخت نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم ۵۷ هزار و ۱۴۹ واحد بود که تاکنون عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۶۵۳ واحد مسکونی آغاز شده است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مسکن حمایتی در چهارمحال و بختیاری در دولت شهید رئیسی آغاز به ساخت شد و ساخت ۳ هزار واحد دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: در طرح ساخت مسکن ۱۰ هزار واحدی خودمالکان، یک هزار و ۵۵۱ واحد مسکونی ساخته شده است و مابقی در یک زمان‌بندی مشخص ساخته می‌شود.

باقری تصریح کرد: بیش از ۱۳ هزار متقاضی ثبت‌نام در طرح جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که تاکنون یک هزار و ۷۹۴ متقاضی تحویل و یا در آستانه تحویل هستند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در طول دولت سیزدهم بافت قدیمی ۱۴ شهر استان شناسایی و طرح‌های مرتبط با احیای این بافت‌ها مصوب و ابلاغ شده است