شناسهٔ خبر: 171331 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

پیشرفت ۵۱ درصدی بیش از ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان اصفهان

قاری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان، از پروژه های بنیاد ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد پروژه در حال ساخت بوده و میانگین پیشرفت پروژه ها در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۵۱ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این استان اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت بیش از ۱۰۳ هزار واحد مسکن حمایتی، افزون بر ۳۴ هزار واحد بازآفرینی و بالغ بر ۴۵ هزار و ۹۰۰ واحد در برنامه استان اصفهان بوده است.  

وی افزود: در این استان بیش از ۴۶۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن بوده و اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد در حال حاضر افزون بر ۱۵۹ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: ۲ وظیفه اصلی دولت در این پروژه تامین زمین و ارائه تسهیلات است که با وجود آنکه در استان اصفهان در ابتدای این طرح، فقط به اندازه ۲۰ درصد از زمین مورد نیاز موجود بود اما به لطف خدا در حال حاضر ۹۵ درصد از زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان تامین شده است.  

وی گفت: در زمینه تسهیلات نیز از حائزین شرایط، حدود ۵۰ هزار واحد به بانک معرفی شده اند که در حال حاضر بالغ بر ۲۳ هزار واحد انعقاد قرارداد و مابقی نیز تامین اعتبار شده و انجام خواهد شد.  

قاری قرآن در خصوص پروژه های در حال اجرا بیان کرد: از پروژه های بنیاد ساخت بیش از ۱۰ هزار واحد پروژه در حال ساخت بوده و میانگین پیشرفت پروژه ها در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۵۱ درصد است.  

وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن بصورت گروه ساخت اجرا می شوند عنوان کرد: در حال حاضر ۶۸ واحد از پروژه های گروه ساخت تکمیل و در مرحله افتتاح قرار دارد.