شناسهٔ خبر: 171335 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

حدود ۱۰۰۰ تن قیر به شهرداری‌های چهار شهر هدف بازآفرینی استان زنجان تحویل داده شد

ببینید| روکش آسفالت معابر کوی نیرو اندیمشک با اختصاص قیر رایگان بازآفرینی شهری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در حوزه بازآفرینی شهری طی سال گذشته حدود هزار تن قیر به شهرداری های چهار شهر هدف بازآفرینی استان زنجان تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، محسن محرمی یگانه روز چهارشنبه در  اولین نشست عملکرد شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان زنجان به منظور تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل و مسکن که در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: این معاونت در سه بخش مسکن، نظام مهندسی و بازآفرینی شهری فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین تمرکز و انرژی راه و شهرسازی استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است،ابراز کرد: طی چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲واحد مسکونی در قالب ملکی، استیجاری، مسکن روستایی در استان زنجان تولید خواهد شد که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد و برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹ هزار و ۲۱ واحد است.

یگانه تصریح کرد: همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است و تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده که ۷۲ درصد از پروژه نهضت ملی مسکن در استان از بابت( تامین زمین و عقد قرار شده ) عملیاتی شده است.

وی از ارائه خدمت ۶ هزار مهندس در رشته های مختلف مهندسی در استان خبر داد و ادامه داد: در حوزه بازآفرینی شهری طی سال گذشته حدود هزار تن قیر به شهرداری چهار شهر هدف بازآفرینی استان زنجان تحویل داده شد.