شناسهٔ خبر: 171468 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیگیری تامین مسکن برای خانواده سه‌قلو تازه متولد شده اصفهانی 

کیانی معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ضمن عیادت از نوزادان سه‌قلوی تازه متولد شده اصفهانی، تامین مسکن این خانواده را مورد پیگیری قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در پی ولادت نوزادان سه‌قلوی اصفهانی، محمد کیانی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور در بیمارستان، ضمن عیادت از آنان، مبحث تامین مسکن این خانواده را پیگیری کردند.
 
در جریان این عیادت، کارشناس اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در محل بیمارستان، ثبت نام اولیه این خانواده را در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) انجام داد تا نسبت به تامین زمین رایگان برای آنان در اسرع وقت اقدام شود.
 
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این باره اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با توجه به سرکشی‌هایی که از بیمارستان‌های اصفهان داشتیم از تولد سه‌قلوی اصفهانی اطلاع حاصل و نسبت به ثبت نام خانواده در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن اقدام شد تا فرایند تخصیص و واگذاری زمین رایگان به این خانواده انجام شود.
 
وی عنوان کرد: در استان اصفهان تاکنون بیش از ۱۸ هزار متقاضی برای بهره‌مندی از مزایای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال اقدام به ثبت نام کرده‌اند.
 
کیانی در خصوص مشخصات زمین یا واحد مسکونی اعطایی به متقاضیان افزود: مساحت قطعه زمینی که واگذار می‌شود حداکثر تا ۲۰۰ مترمربع بوده و در صورتی که قیمت زمین از یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به‌صورت مشاعی به ۲ یا چند نفر واگذار کند.
 
وی گفت: مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی، در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت امکان واگذاری زمین نیست و برای متقاضیان در این شهرها می‌بایست در شهرهای مجاور و یا شهرهای جدید زمین واگذار شود و یا در صورت موافقت والدین در محل تولد پدر یا مادر زمین دریافت کنند مشروط بر اینکه شهری که انتخاب می‌کنند زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داشته باشد.
 
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خانوارهایی که مشمول این قانون هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت نسبت به ثبت نام اقدام کنند و پس از احراز شرایط و پالایش نسبت به مراجعه به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها اقدام تا متعاقباً اقدامات لازم پس از تأمین زمین انجام شود.