شناسهٔ خبر: 171569 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

اختلال در ترددهای دریایی به دنبال وزش باد در آب‌های جنوب

دریای طوفانی موج سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان و ایجاد اختلال در ترددهای دریایی، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، سامانه افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا از اواخر وقت دوشنبه تا بعدازظهر پنج‌شنبه موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین ۱/۵ تا ۲ متر می‌شود.

امروز تنگه هرمز و غرب دریای عمان و روزهای آینده مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان این شرایط جوی را دارند.

خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی‌های تجاری و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی به دنبال فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه کرده است.