شناسهٔ خبر: 171678 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی حدود ۲۰۶ هزار مسافر از شهرستان اردبیل

جابه‌جایی بیش از ۵۹۰ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری در چهارمحال وبختیاری رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل گفت: حدود ۲۰۶ هزار نفر مسافر در ۳ماهه گذشته از شهرستان اردبیل به مقاصد مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، بهرام خیاوی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل در بازدید از شرکت‌های مسافربری این شهرستان با بیان اینکه جابه‌جایی ۲۰۶ هزار نفر مسافر در قالب ۳۱ هزار و ۵۶۴ سفر انجام شده گفت: این تعداد مسافر توسط ۲۵ شرکت حمل‌ونقل مسافر از این شهرستان جابه‌جا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ۳ ماهه گذشته بیش از ۴۸۹ هزار تن کالا توسط ۳۴ شرکت حمل و نقل از شهرستان اردبیل جابه‌جا شده‌اند تصریح کرد: در مدت یاد شده ۳۴ هزار و ۱۵۵ برگ بارنامه نیز صادر شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل در جهت حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها به‌عنوان سرمایه ملی، با حضور ۲۰۹ مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم به شناسایی و توقف ۱۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اشاره کرد و ادامه داد: با اخذ دستورات قضایی ۸۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز قلع و قمع و تخریب، ۳۴ مورد تابلو های تبلیغاتی غیرمجاز شناسایی و قلع و قمع شده،۵۴ مورد ساخت و ساز و درختکاری غیرمجاز متوقف شده و از ۴۸ مورد حفاری غیرمجاز جلوگیری شده است.

خیاوی اصلاح و بازسازی ۵۸۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه را توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: در این مدت بیش از ۳ هزار متر مکعب از راه‌های شنی و شانه راه‌ها شن ریزی شده است.

وی در این مدت از تسطیح و رگلاژ هزار و۶۰۰ کیلومتر از حریم راه و راه‌های شنی این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶ هزار متر از راه‌های آسفالته درزگیری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل به خط کشی ۸۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ۱۹ هزار کیلومتر از شیب شیروانی راه‌ها اصلاح شده است.

خیاوی جهت آگاهی دهی به رانندگان برای رعایت قوانین راهور در جاده تهیه و نصب ۷۰۶ متر مربع از تابلوهای اطلاعاتی را در راه‌های این شهرستان یادآور شد و اظهار کرد: در ۳ ماهه گذشته ۱۷ عدد سرعت‌کاه مجازی و آسفالتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه، ۴ مورد از رمپ‌های ورودی و خروجی ایمن سازی شده افزود: ۲۶ عدد راه‌های دسترسی غیرمجاز نیز توسط راهداران انسداد شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل گفت: در ۳ ماهه گذشته ۲۲۲ کیلومتر از افتادگی شانه راه توسط راهداران رفع شده است.