شناسهٔ خبر: 171739 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۰ طرح احداث و بهسازی راه روستایی در استان قزوین فعال است

راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۰ پروژه زیرسازی، تعریض و بهسازی راه روستایی در این استان به طول ۶۰ کیلومتر در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی با اشاره به اجرای ۱۰ پروژه تعریض، زیرسازی و بهسازی راه روستایی در استان قزوین گفت: احداث راه روستایی اسبمرد-بلوکان در الموت، آسفالت حفاظتی محور گیلوان-آلتین‌کش، ساخت راه روستایی شیزر، احداث واریانت راه روستایی شیخلر-سماق اجرای رگلاژ و روکش آسفالت محور سیردان -لوشان در طارم سفلی از جمله طرح های فعال در حوزه راه‌های روستایی استان قزوین است.

حق‌لطفی، زیرسازی و آسفالت محور ابراهیم آباد در بوئین‌زهرا، احداث، تعریض و زیرسازی و آسفالت راه روستایی کذلک در آبیک، اجرای رگلاژ و روکش آسفالت محور ضیا آباد-نیکویه در تاکستان، احداث راه روستایی میزوج در شهرستان قزوین و زیرسازی و آسفالت راه روستای مشانه در آوج را از دیگر طرح های در حال انجام در حوزه راه‌های روستایی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری با تامین سهمیه قیر برای راه های روستایی پروژه های مربوط به ساخت و بهسازی این راه ها سرعت می گیرد گفت: در همین راستا پروژه های پیشنهادی در جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان ها ارائه شده تا با تامین اعتبارات استانی با سرعت بیشتری انجام شوند.
به گفته حق‌لطفی در روزهای آینده نیز عملیات اجرایی ساخت و بهسازی ۷ پروژه دیگر در حوزه راه های روستایی و فرعی آغاز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با ارائه گزارشی از وضعیت راه‌های روستایی این استان گفت: در حال حاضر ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در روستاهای بالای بیست خانوار در استان نیاز به آسفالت دارند و از ۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دارای آسفالت نیز ۸۰۰ کیلومتر به دلیل عمر بالای آسفالت، عبور بارهای بیش از حد مجاز و تغییرات آب و هوایی نیاز به بهسازی دارد.

وی، اعتبار مورد نیاز برای آسفالت و بهسازی مجموع این راه‌ها را ۶هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: طی سال گذشته اقدامات ویژه ای برای بهسازی راه های روستایی انجام شدکه انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام یکی از آنها بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در قالب این قرارداد ۱۵۰ کیلومتر از راه های روستایی، بدون آسفالت استان قزوین تعریض و آسفالت خواهند شد.

طول مجموع شبکه راه‌های استان قزوین ۶هزار و ۶۷۷ کیلومتر است که ۵هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهند.