شناسهٔ خبر: 171764 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست هم اندیشی و بررسی طرح ساماندهی هلیل رود جیرفت برگزار شد

جنوب کرمان جیرفت سرپرست اداره معماری و طراحی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان از برگزاری نشست هم‌اندیشی و بررسی طرح شهری ساماندهی هلیل رود جیرفت خبر داد و افزود: طرحی توسط مشاور برای حاشیه رودخانه و بافت پیرامون آن طراحی شده که مجری آن شهرداری جیرفت است.

به گزارش پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، احسان درینی سرپرست اداره معماری و طراحی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار کرد: شهر جیرفت با سابقه تاریخی خود یکی از ارکان هویت تمدن در ایران است که به واسطه عناصر اصلی خود از جمله رودخانه هلیل رود از شهرهای تاریخی و کهن ایران شناخته می‌شود.

وی بیان کرد: رودخانه هلیل رود به عنوان عنصر حیات بخش در شکل دهی به ساختار شهر جیرفت نقش مهمی دارد.

وی افزود: این طرح از محله رهجرد تا پل دوم هلیل رود و حوزه طراحی آن داخل محدوده قانونی شهر جیرفت است.

درینی بیان کرد: مقرر شد تا پس از اخذ نظرات شهرداری طرح در کمیسیون ماده پنج مصوب شود.

وی عنوان کرد: یکی از راهبردهای طرح فوق تم پارک‌ها یا پارک‌های موضوعی هستند که از موفقیت‌های برنامه ریزی شهری و طراحی شهری محسوب می‌شوند زیرا راه را برای ایده پردازی‌های نامحدود برای ایجاد یک فضای شهری نو و خلاق باز می‌کنند.

سرپرست اداره معماری و طراحی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اضافه کرد: تم پارک یا پارک موضوعی اصطلاحی عمومی برای مجموعه‌ای از مسیرهای گردشگری و دیگر جذابیت‌های سرگرم کننده با هدف گردهم آوردن گروه زیادی از کودکان و نوجوانان است و همچنین در زمان تایید که کودکان از پارک استفاده نمی‌کنند تدارکات لازم برای استفاده بزرگسالان مهیا شده است.

وی خاطرنشان کرد: پارک گیاه‌شناسی، موزه آب، مرکز توان‌بخشی کودکان، المان‌هایی با ایده تاریخی و همچنین تعدادی ایده و پیشنهاد از شهرداری در این طرح اعمال و یا گنجانده می‌شود.