شناسهٔ خبر: 17179 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه‌بارشی در نیمه‌غربی، شمالی و جنوبی کشور/ بارندگی در پایتخت و ۹ استان/ پیش‌بینی کاهش دما از روز دوشنبه در غالب مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران در پایتخت و ۹ استان از کاهش دما برای روز دوشنبه در غالب مناطق کشور خبر داد.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: امروز (۳ بهمن ماه) سامانه بارشی در غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب، سواحل غربی و مرکزی دریای‌خزر، همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های‌جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس باعث بارش باران، برف و وزش باد خواهد شد که بارش‌ها در نیمه‌جنوبی به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز بیشترین بارندگی‌ها را در استان‌های زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، ارتفاعات شمال زاگرس مرکزی، جنوب آذربایجان غربی و بعداز ظهر امروز در استان های گیلان و ارتفاعات استان های تهران، البرز و قزوین خواهیم داشت. فردا نیز علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های شرقی البرز، بخش‌هایی از جنوب، مرکز و با شدت کمتر برخی از مناطق شمال‌شرق کشور تحت‌تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

این کارشناس ادامه داد: بیشترین بارندگی‌ها را فردا در سواحل غربی و مرکزی دریای‌خزر، ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی، شمال خوزستان، شمال آذربایجان شرقی و قسمت‌های غربی استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان خواهیم داشت.

رفیعی گفت: دوشنبه شب ضمن آنکه کاهش هوا را داریم بتدریج از مقدار بارش‌ها در غرب و نیمه جنوبی کاسته خواهد شد و بارش‌ها در سواحل دریای‌خزر متمرکز می‌شود.

وی در پایان افزود: تهران بارش باران و در ارتفاعات بارش برف را دارد. بیشینه دما ۱۳ درجه  و کمینه دمای فردا صبح تهران نیز به ۶ درجه سانتگیراد می‌رسد. /

نظر شما