شناسهٔ خبر: 17198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری استان اصفهان خبر داد:

تلاش راهداران برای بازگشایی ۷۵ گردنه برف‌گیر در استان اصفهان

شمشک برف روبی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۷۵ گردنه برف‌گیر در استان با تلاش راهداران بازگشایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، فرزاد دادخواه مدیر راهداری این اداره کل با اشاره به اقدامات انجام شده جهت راهداری زمستانه و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در خصوص ایام نوروز به کارشناس خبر گفت: استان اصفهان با ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه به عنوان چهارراه ترانزیتی بار و مسافر، نقش عمده‌ای در حمل و نقل کشور ایفاد می‌کند که به منظور افزایش ایمنی محورهای موجود اقدامات و برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان داشت : ۷۵ گردنه در استان و ۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه در فصل سرما شدیدا تحت بارش‌های سنگین برف وباران قرار دارند که توسط دستگاه‌ها، تجهیزات وامکانات راهداری مستقر در سطح استان اقدامات لازم جهت بازگشایی آنها انجام می‌گیرد.

دادخواه گفت: این امر محقق نمی‌شود مگر با تلاش ۷۵۰ نفر نیروی راهدار که با امکانات وماشین آلات راهداری از ۱۵ آذرماه هرسال لغایت ۱۵ فروردین ماه خدمت به رانندگان را سرلوحه خود قرار می‌دهند.

مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان افزود: طرح زمستانه امسال با توجه به بارش زودهنگام از تاریخ ۱۱ آبانماه آغاز شد که در این راستا۱۰۰ اکیپ راهداری با ۶۵۰ دستگاه خودروی سنگین ونیمه سنگین اقدام به بازگشایی محورها می‌نمایند.

وی از جمله مناطق برف گیر استان را منطقه فریدن، فریدونشهر، بویین ومیاندشت، خوانسار، چادگان، سمیرم و بخشی از شهرستان شاهین شهر، نطنز وکاشان را اعلام کرد وافزود: تمامی دستگاهها با کلیه امکانات لازم جهت خدمت رسانی به رانندگان ومسافرین عزیز در جاده‌های استان مستقر شده‌اند.

دادخواه ازگردنه کلوسه به عنوان یکی از گردنه‌های بسیار خطرناک وبرف گیر استان در شهرستان فریدونشهر نام برد وگفت: این گردنه با توجه به بارشهای شدید برف وکولاک و سقوط بهمن و به لحاظ ایجاد ارتباط با محورهای روستاهای پشتکوه فریدونشهر خطراتی را برای افراد ایجاد می‌کند که ناچار به اعلام مسدود بودن مسیر هستیم تا پس از قطع بارشها اقدامات لازم جهت بازگشایی مسیر انجام گیرد.

وی اذعان داشت: درراستای ارتقاء ایمنی راهها این اداره کل اقدام به روکش آسفالت جاده‌ها، لکه‌گیری، اصلاح شیب شیروانی، شانه سازی راه وپاکسازی حاشیه راهها از موانع نموده و به همین منظور با نصب نیوجرسی ، گاردریل ، اجرای شیارهای لرزاننده و خط کشی راهها و سایر اقدامات ایمنی جاده‌ها را افزایش داده است.

فرزاد دادخواه با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، برنامه‌های اداره کل راه وشهرسازی را اینگونه گزارش داد که از نیمه بهمن ماه فعالیت خط کشی راهها، نصب تجهیزات ایمنی، آشکارسازی و آرامسازی محورها، شست وشوی علائم و تعمیر و نصب گاردریلها و تابلوهای موجود در محورها با سرعت بیشتری انجام می شود و در جهت ارتقاء ایمنی وافزایش کیفیت عبور تلاش می شود تا بیشترین ایمنی برای مسافرین نوروزی فراهم آید.

نظر شما