شناسهٔ خبر: 172113 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری همدان خبر داد؛

آماده سازی راه‌های استان همدان برای تردد زائران اربعین حسینی

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از آماده‌سازی راه‌های استان برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده استان گفت: هر ساله در ایام اربعین حسینی جاده‌های استان همدان پذیرای میلیون‌ها زائر و دلداده حضرت اباعبدالله حسین (ع) است و این در حالی است که در استان حدود ۲ هزار کیلومتر مسیر منتهی به مرزهای سه گانه کشور وجود دارد.

آهکی با اشاره به آماده‌سازی راه‌های استان برای ایام اربعین حسینی، بیان کرد: هم اکنون علاوه بر فعالیت اکیپ‌های پیمانی افزون بر ۵۰۰ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین‌آلات راهداری در قالب ۶۰ اکیپ در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی همدان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا افزون بر ۶۵۰ کیلومتر خط کشی،۸۲ کیلومتر روکش آسفالت،۴ هزار ۵۰۰ کیلومتر شانه سازی تعدیل شیب شیروانی، تعمیر و نصب ۶ هزار عدد تابلو و علائم، رفع ۸ نقطه حادثه خیز و... در راه‌های همدان انجام شده و این روند همچنان به طور ویژه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان یادآور شد: فعالیت۴۳ مجتمع خدماتی رفاهی، ساخت و پاک‌سازی پارکینگ حاشیه جاده‌ها، گشت نامحسوس راهداری و پلیس راه، ارتقای ایمنی تقاطع‌ها، بروز رسانی روشنایی‌ها و تابلو و علائم، هماهنگی افزون بر هزار و ۶۰۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای جابه‌جایی زوار اربعین و... از جمله اقدامات این اداره کل در ایام اربعین حسینی خواهد بود.