شناسهٔ خبر: 172218 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درراستای ارتقا ایمنی جاده ای عملیاتی شد

نصب سامانه‌های روشنایی و چراغ‌های چشمک زن در طول راه‌های استان قم

خبر رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال طرح نصب سامانه روشنایی و چراغ‌های چشمک زن، در ۱۵ نقطه از راه‌های استان قم عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان قم، علی احمدی جبلی، رئیس اداره ایمنی راههای این اداره کل از اجرایی شدن طرح نصب سامانه روشنایی و چراغهای چشمک زن در طول راههای استان قم خبر داد.

وی ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به بازدیدهای مکرر میدانی و مطالعات صورت گرفته ۱۵  نقطه مستعد حادثه در طول راههای استان احصا و مقرر شد با اجرای سامانه روشنایی و نصب چراغهای چشمک زن، نسبت به رفع این نقاط اقدام شود.

احمدی جبلی با توضیح این مطلب که سامانه‌های روشنایی در این طرح به صورت نقطه ای اجرا می شوند، گفت: در مجموع ۱۵ نقطه به طول ۶ کیلومتر در سطح راه‌های استان با اجرای این طرح دارای سامانه روشنایی می شوند.

وی در ادامه به تعدادی از این نقاط اشاره و عنوان کرد: بزرگراه سلفچگان- دلیجان( مقطع رمپ‌های ورودی آزادراه سلفچگان- ساوه)، محور قدیم سلفچگان- ساوه( تقاطع محور نورآباد)، بزرگراه سلفچگان- دلیجان( تقاطع نیزار)، جاده قدیم قم- تهران( تقاطع محور روستایی حاج خلیل)، محور قم- جعفرآباد( مقاطع دام شهر و پل آزادراه سلفچگان- ساوه و... درزمره این نقاط است.

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در خصوص دیگر نقاط اجرایی در این طرح گفت: جاده قدیم قم- تهران( مقطع اتصال دوخطه به چهار خطه)، محور لنگرود- کهک(پل روستای خورآباد)، محور قم- قنوات( مقاطع روستای سراجه، روستای نواران و قبل از پل آزادراه قم- کاشان)، بزرگراه دلیجان- سلفچگان( تقاطع روستای خرم آباد) و مقاطعی از محور قم- نیزار، تعدادی دیگر از نقاط جاده ای استان است که در این طرح دارای سامانه روشنایی می شوند.

احمدی جبلی در بخش دیگری از این خبر به اجرای طرح نصب چراغهای چشمک زن در طول راههای استان پرداخت و تصریح کرد: ۶۰ دستگاه چراغ چشمک زن با منبع تغذیه برق و سلولهای خورشیدی در مقاطعی از راههای استان که در طرح لحاظ شده، نصب می شوند.

وی میزان اعتبار اجرایی پروژه نصب سامانه های روشنایی و چراغهای چشمک زن را افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی اعتبار تخصیصی این طرح از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شده است.

احمدی جبلی بازه زمانی تکمیل طرح را یکساله اعلام و ابراز امیدواری کرد: باتوجه به پیگیری‌های به عمل آمده، تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۴ شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

وی  در پایان تاکید کرد: با توجه به پراکندگی مقاطع اجرایی در این طرح، از رانندگان گرامی که از محل‌های اجرایی این طرح تردد میکنند درخواست میگردد ضمن رعایت جامع مقررات، تعامل بایسته را با مجریان طرح داشته باشند.