شناسهٔ خبر: 172197 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تامین اراضی احداث ۱.۹ میلیون واحد مسکونی شهری در دولت سیزدهم

بذرپاش نشست خبری وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم وارد فرایند ساخت شد از تامین اراضی احداث بیش از ۱.۹ میلیون واحد شهری در این دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری عملکرد دولت سیزدهم که امروز ۳۰ تیرماه در ساختمان دادمان برگزار شد، به تشریح اقدامات وزارتخانه در حوزه مسکن و شهرسازی پرداخت.

بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود، گفت: کاهش تولید مسکن در دولت‌های قبل معنادار بود و اثر مستقیمی بر تورم داشت. طبق آمارهای مرکز آمار ایران، رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۳۹۹ منفی ۱۳ بود که این رقم در ۱۴۰۰ به منفی ۶.۹ و در سال ۱۴۰۲ به مثبت ۷.۱ رسید که نشان دهنده تاثیر مثبت سیاست دولت در این بخش و تامین نیاز بخشی از جامعه به مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

بذرپاش توضیح داد: در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است.

تکمیل می شود...