شناسهٔ خبر: 172238 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماه نخست امسال؛

۸ هزار کیلومتر خط کشی در راه‌های خراسان رضوی انجام شد

خط کشی راهها مشهد رئیس اداره ایمنی راه و حریم ادارۀ کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: طی سه ماه ابتدایی امسال ۸ هزار کیلومتر خط کشی در راه های مواصلاتی استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، احمدرضا بخشی گفت: با هدف افزایش ایمنی تردد کاربران جاده ای و تأثیر خطوط ترافیکی در ارتقای ضریب ایمنی راه ها و کاهش سوانح جاده ای از اواخر اسفند ۱۴۰۲ کار خط کشی راه ها آغاز شد.

وی اظهار کرد: ادارۀ کل راهداری استان برای این ۸ هزار کیلومتر خط کشی ۱۰۷ میلیارد و ۸۹ میلیون ریال اعتبار هزینه کرده است.

این مقام مسئول بیان کرد: نظر به اهمیت وجود تابلو و علائم ایمنی و تابلوهای اطلاعاتی در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها در سطح استان ۱۱۴ مترمربع انواع تابلوهای اطلاعاتی، انتظامی و اخباری با هزینه اجرایی ۶۶ میلیارد و ۳ میلیون ریال در سه ماه گذشته تهیه و نصب شده است.

بخشی از آشکارسازی دماغه تقاطع ها و دوربرگردان‌ها با اجرای بشکه ترافیکی، استوانه ایمنی در ۱۸۲ تقاطع خبر داد و گفت: برای این آشکارسازی هزینه ای بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۵۶ میلیون ریال صورت گرفته است.

رئیس ادارۀ ایمنی راه و حریم ادارۀ کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی همچنین از احداث ۴ هزار و ۲۰۰ متر روشنایی نقطه ای و طولی خبر داد و گفت: برای نگهداری روشنایی سالیانه مبلغ ۱۶۷ میلیارد ۵۳ میلیون ریال هزینه می شود.

این مسئول در ادارۀ ایمنی راه و حریم هزینه های حوزۀ ایمنی و حریم راه ها را در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ مبـلغ ۸۲۹ میلیارد و ۱۵ میلیون ریال اعلام کرد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.