شناسهٔ خبر: 172266 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

️آغاز عملیات رفع نقطه پرحادثه کارخانه سیمان غرب در استان کرمانشاه

کهریزی مدیرکل راهداری کرمانشاه ️مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی احداث زیرگذر برای رفع نقطه پرحادثه کارخانه سیمان غرب در محور بیستون به کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه دوربرگردان کارخانه سیمان غرب در محور کرمانشاه به بیستون را یکی از نقاط پرحادثه مصوب مهم در کرمانشاه برشمرد و عنوان کرد: با توجه به اینکه این محور پرترددترین محور استان و مسیر اصلی تردد زوار اربعین حسینی (ع) به شمار می‌رود اصلاح این نقطه پرحادثه بسیار حائز اهمیت بود.

وی ادامه داد: اصلاح این نقطه به صورت زیرگذر اجرا می‌شود و مسیر دسترسی به درودفرامان، کارخانه سیمان غرب و روستای «سه‌چک» از طریق زیرگذر انجام خواهد شد.

کهریزی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه به تازگی آغاز شده است، اظهار کرد: اما کار ساخت باکس‌های مورد نیاز برای احداث این زیرگذر که شامل ۳۰ باکس ۴۰ تنی است از قبل آغاز شده بود و برای افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای لاین انحرافی احداث شده است.

وی پیش‌بینی کردن در صورت تامین به موقع اعتبار، این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و آسفالت آن را حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان کرمانشاه از مزایای اجرای این پروژه یاد کرد که نه تنها حوادث و تصادفات را کاهش می‌دهد، بلکه تردد خودروها در محور کرمانشاه به بیستون و بالعکس که گاهی در مسیر دوربرگردان با یکدیگر تلاقی داشتند را تسهیل خواهد کرد.

کهریزی افزود: برای اینکه در زمان اجرای این پروژه مشکلی در تردد ایجاد نشود لاین انحرافی ایجاد شده و ایمن سازی این لاین انحرافی، شانه سازی، آسفالت، نصب تابلوهای روشنایی و هشدار دهنده، نصب نیوجرسی برای افزایش ضریب ایمنی و... انجام شده است.

کهریزی در پایان افزود: با توجه به ایجاد لاین انحرافی با ضریب ایمنی بالا، در ایام تردد زوار اربعین حسینی (ع) نیز هیچ مشکلی برای تردد زوار ایجاد نمی‌شود.