شناسهٔ خبر: 172301 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری رایگان ۷۲۰ پلاک زمین مسکونی در شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد

وبهمِئی رئیس راه و شهرسازی شهرستان بهمئی گفت: در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن ۷۲۰ پلاک مسکونی در شهرستان بهمئی به واجدین شرایط واگذار شد و یکهزار پلاک دیگر در مرحله نقشه برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)، یکی از اصلی‌ترین شعارهای دولت سیزدهم در آغازین روزهای روی کار آمدن، وعده ساخت چهار میلیون مسکن در قالب ابرپروژه نهضت ملی مسکن بود، طرحی که ضمن رونق ساخت‌وساز در کشور، گامی اساسی در جهت کاهش مشکلات مردم در این بخش خواهد بود.

در این راستا علیداد دارش در حاشیه بازدید از بافت فرسوده شهر لیکک اظهار کرد: این اداره با هدف تبیین حقوق نوسازی مسکن مردم در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری با همکاری سازمان بسیج سازندگی و در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده شناسایی خانه به خانه را آغاز کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی بهمئی گفت: در طرح نوسازی بافت فرسوده مبلغ ۵۷۰ میلیون تومان وام با بهره ۴ درصد و صدور پروانه ساخت با ۵۰ درصد تخفیف به مالکان اعطا می‌شود.

دارش گفت: در راستای طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن ۷۲۰ پلاک مسکونی در شهرستان بهمئی به واجدین شرایط واگذار شد.

وی افزود: مراحل تفکیک و نقشه برداری و تخصیص این زمین‌های مسکونی انجام شد و هم اکنون متولیان در حال صدور سند ملکی برای صاحبان این زمین‌ها هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهمئی با تاکید بر اینکه خانواده‌های دارای سه فرزند و بالاتر بر اساس ماده ۴ قانون جوانی جمعیت یک قطعه زمین دریافت کردند گفت: تاکنون به ۴۹۰ نفر از خانواده‌های شهرستان در قالب اقشار ویژه جوانی جمعیت زمین تخصیص داده شده است.

دارش با اشاره به این که طرح ملی نهضت مسکن از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم است، تاکید کرد: در حال حاضر ۲۳۰ پلاک زمین تحت عنوان نهضت ملی به متقاضیان واگذار شد که در حال ساخت ساز هستند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۲۰ پلاک زمین مسکونی در شهرستان بهمئی به متقاضیان تخصیص داده شده که در روزهای آینده تحویل متقاضیان داده می‌شود.

دارش ادامه داد: قریب به یک هزار پلاک دیگر در حال نقشه برداری و مراحل پایانی آنها هستیم که به متقاضیان واگذار خواهد شد.

رئیس راه و شهرسازی در پایان گفت: از فرماندار شهرستان، دادستان، مدیرکل راه و شهرسازی، مسئول املاک استان، همکاران شهرستانی و کسانی که در این امر خیر قدمی برداشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.