شناسهٔ خبر: 172339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نخستین جلسه هماهنگی کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی در زنجان

راهداری زنجان نخستین جلسه هماهنگی کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی با حضور مدیر کل، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، نماینده پایانه حمل بار مسافر شهرداری، هلال احمر، راه آهن، سازمان صمت، سازمان حج و زیارت و انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات مسافربری استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، اصغر اسماعیلی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه تأمین ناوگان مورد نیاز و استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود به منظور جابه‌جایی زائران سید الشهدا (ع) است که امیدواریم با کمک دیگر سازمان‌ها و نهادهای دخیل، خدمات‌رسانی و جابه‌جایی زائران را شایسته و به بهترین شکل انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت طرح جابه‌جایی سفرهای اربعین و ارتقا ایمنی در طی مدت زمان انجام سفر، افزود: سعی شود نحوه خدمات‌رسانی به زائران حسینی که جزو دغدغه‌های اصلی است، با فعالیت‌های مؤثر و مستمر همکارانم این دغدغه‌ها کاهش و مرتفع شود.

اسماعیلی بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی هر ساله ما را مسئول جابه‌جایی مسافران می‌دانند بنابراین تلاش‌هایمان باید به گونه‌ای باشد که با رفع نقاط ضعف سال‌های گذشته، بتوانیم بهترین سرویس به زائرین حسینی را داشته باشیم.

وی با اشاره به هم‌زمانی سفرهای اربعین با تنفیذ حکم ریاست جمهوری از دستگاه‌های دخیل خواست در این بازه زمانی از بحث اربعین غافل نشوند بنابراین هماهنگی‌های بیش از پیش صورت گیرد تا خللی در این سفرهای معنوی زاِئرین ایجاد نشود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه بر افزایش موکب‌ها در محورهای پر تردد تاکید کرد و گفت: سال گذشته با همکاری مجتمع‌های خدماتی رفاهی شاهد کاهش تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی بودیم که امیدواریم امسال نیز با افزایش ایستگاه‌های توقف در حوزه استحفاظی استان به کاهش تصادفات کمک کرده و این فرایند را به خوبی سپری کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و هم‌افزایی، انشاالله از تمامی ظرفیت‌های موجود استان استفاده و به استقبال اربعین امسال خواهیم رفت.