شناسهٔ خبر: 17236 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پنجم و ششم بهمن‌ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود

پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم/ بررسی کارشناسی گرمایش جهانی زمین و کاهش آثار زیان‌بار آن در منطقه

سحر تاجبخش پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم با شعار گرمایش جهانی زمین و کاهش آثار زیان بار آن پنجم و ششم بهمن‌ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

سحر تاجبخش مدیر اجرایی پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح جزئیات برگزاری این کنفرانس که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پنجم و ششم بهمن ماه برگزار می‌شود اعلام کرد: با توجه به مسئله افزایش گازهای گلخانه‌ای و کنفرانس آب و هوایی پاریس و همچنین مطالبی که درخصوص کم کردن تولید این گازها از سوی کشورهای عضو و شرکت‌کننده در مراسم مطرح شد در کشور ما نیز پس از تأکیدات مقام معظم رهبری و همچنین سخنرانی ریاست محترم جمهور در این‌باره در سازمان ملل بر آن شدیم تا پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم را با حضور متخصصان و کارشناسان داخلی و خارجی در کشور برگزار کرده و تدابیری را در این حوزه بیندیشیم.

تاجبخش در ادامه تأکید کرد: این کنفرانس با شعار گرمایش جهانی زمین و کاهش آثار زیان بار آن در منطقه که گرد و غبار و خشکسالی از مهمترین آنها به شمار می‌رود برگزار خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که این کنفرانس به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود افزود: رئیس سازمان هواشناسی به عنوان نایب رئیس کنفرانس، نمایندگان وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست نیز به عنوان مهمانان و متخصصان اصلی در این مراسم حضور خواهند یافت.

به گفته مدیر اجرایی پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم رؤسای بخش‌های علوم زیست‌محیطی و مرکز پایش و پیش‌بینی گرد و غبار سازمان هواشناسی جهانی، رئیس سابق ای پی سی سی، نماینده دائم یونسکو در ایران و همچنین رئیس پژوهشکده اقلیم‌شناسی کشور نیز  سایر میهمانان دعوت شده در این کنفرانس هستند.

تاجبخش در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه پایش و پیش‌بینی اقلیم، اثرات تغییرات اقلیم و روش‌های سازگاری با آثار آن سه محور اصلی برگزاری این کنفرانس خواهند بود گفت: درحال حاضر دارای ۲۵۰ مقاله علمی هستیم که ۴۲ مورد آن به صورت شفاهی و ۱۱۰ مورد دیگر به صورت پوستری به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد.

وی در پایان اعلام کرد: امیدواریم با برگزاری اینگونه کنفرانس‌ها شاهد اجرای بیشتر برنامه‌های سازمان محیط زیست و وزارت نیرو در راستای کاهش گازهای گلخانه‌ای و مدیریت منابع آب در کشور باشیم./

نظر شما