شناسهٔ خبر: 172409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد؛

لزوم ارائه گزارش نحوه هزینه کرد عوارض تامین پارکینگ عمومی در شهرهای استان

طرح ساماندهی و طراحی محوطه بنای تاریخی باغ مزار شهر گرمه در خراسان شمالی به تایید رسید معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از لزوم ارائه گزارش نحوه هزینه کرد عوارض تامین پارکینگ عمومی در شهرهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، روزبه دادجو تصریح کرد: جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای فاروج، آشخانه، شوقان و جاجرم در محل سالن جلسات استانداری و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران عضو کمیسیون برگزار شد.

وی عنوان کرد: در جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای فاروج، آشخانه، شوقان و جاجرم بر لزوم ارائه گزارش شهرداری‌ها در خصوص تامین زمین جهت پارکینگ عمومی در شهرهای مذکور تاکید شد.

دادجو اظهار کرد: مطابق ضوابط و مقررات طرح‌های تفضیلی شهرهای استان در مواردی که شهرداری اقدام به اخذ عوارض حذف پارکینگ از مالکین می‌نماید، عوارض مذکور صرفاً بایستی صرف تملک پارکینگ عمومی شود و شهرداری مجاز به هزینه کرد این عوارض در حوزه‌های دیگر نیست.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه اذعان کرد: در این راستا به دلیل عدم وجود برنامه مشخص توسط شهرداری‌ها جهت تملک پارکینگ عمومی، با برخی از پرونده‌هایی که در خصوص تقاضاهای فروش پارکینگ بود در جلسه کمیسیون ماده ۵ مخالفت و از دستور کار خارج گردید.

وی اضافه کرد: در جلسات کمیسیون ماده پنج شهرهای مذکور ۲۷ پرونده مطرح شد که از این تعداد ۱۱ پرونده مربوط به فاروج، ۹ پرونده مربوط به آشخانه، ۵ پرونده مربوط به شوقان و ۲ پرونده نیز مربوط به جاجرم است.

 معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود: هم استانی‌های گرامی می‌توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه کنند.