شناسهٔ خبر: 172470 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تخلیه ۷.۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر طی ۴ ماهه نخست ۱۴۰۳

تخلیه و بارگیری در مدت چهار ماه نخست امسال، ۷ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۲۰ تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد که حاکی از رشد ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، ‌جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲، معادل ۷ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۲۰ تن بود که در این بین جو رشد ۲۲ درصدی، ذرت رشد ۲۵ درصدی، سویا رشد ۱۱۱ درصدی، شکر رشد ۱۰۰ درصدی و روغن رشد ۴۱ درصدی داشت.

وضعیت تخلیه گندم، جو و ذرت

میزان تخلیه گندم طی چهار ماهه نخست سال جاری معادل ۳۲۷ هزار و ۹۲۶ تن و میزان تخلیه جو نیز معادل ۷۶۱ هزار و ۱۶۲ تن بود که حاکی از رشد ۲۲ درصدی جو نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه ذرت نیز طی مدت مذکور معادل ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۴۸۳ تن بود که حاکی از رشد ۲۵ درصدی است.

وضعیت تخلیه سویا و برنج

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۱۲۰ روزه نخست سال جاری معادل یک میلیون و ۹۳۶ هزار و ۸۲۵ تن بود که رشد ۱۱۱ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۱۴ هزار و ۱۱۴ تن بود.

وضعیت تخلیه شکر و روغن

این در حالی است که میزان تخلیه شکر طی چهار ماهه نخست سال جاری معادل ۳۳۶ هزار و ۲۷۳ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳ معادل ۴۲۶ هزار و ۹۳۷ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۴۱ درصدی هستیم.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی چهار ماهه نخست سال جاری شامل ۳۰۷ هزار و ۵۱۹ دستگاه کامیون و ۱۰ هزار و ۶۹۶ واگن بود که از این تعداد ۳۶ هزار و ۹۰۲ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.