شناسهٔ خبر: 172533 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:

آگاه سازی مردم نسبت به حقوق نوسازی بافت‌های فرسوده ضروری است

بافت فرسوده خوزستان معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: آگاه سازی مردم نسبت به حقوق نوسازی در بافت‌های فرسوده در شهرهای استان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ محمد جامع، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اهمیت نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده شهرها گفت: روند نوسازی بافت‌های فرسوده در استان در سال‌های اخیر با شتاب بسیار خوبی روبرو است و مردم ساکن در بافت‌های فرسوده نسبت به حقوقشان (شامل ۵۰ امتیاز جهت تسهیل در شرایط نوسازی مسکن) می‌بایست از طریق کار جهادی حلقه‌های میانی و رودررو در محلات هدف و بی‌واسطه با مردم جلو برود.

وی تصریح کرد: ادارات راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، بانک‌ها، ادارات ثبت اسناد و دستگاه‌های خدمات رسان مکلف به خدمات‌رسانی به مردم و آگاه‌سازی مردم ساکن در بافت‌های فرسوده و تسهیل شرایط نوسازی مسکن هستند اما اگر هر کدام از این دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکنند یا در اجرای ظرفیت‌های قانونی خود از وظایفشان سرباز بزنند باید شهروندان مراتب را به سامانه پیامکی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شماره ۳۰۰۰۸۶۱۲ پیامک کرده و یا به بازرسی ادارات کل راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، استانداری و یا حتی سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی شهر مورد تقاضا موضوعات را اطلاع بدهند.

جامع در پایان خاطر نشان شد: تمام این مجراها و اطلاع‌رسانی‌ها با هدف تبیین نوسازی برای اجرای بسته‌های تشویقی نوسازانه و شهرسازانه و تبدیل سقف‌های لرزان مسکونی مردم به سقف‌های ایمن و پایدار است.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اهمیت نوسازی واحدهای مسکونی اظهار کرد: مقاوم سازی و استحکام بنا در شهرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این امر در حفظ جان ساکنین و شهروندان در مقابل حوادث طبیعی بسیار اثرگذار است.

وی گفت: تعامل و تشریک مساعی سازمان‌ها، ادارات و نهادهای مرتبط با بازآفرینی شهری با شهرداری‌ها در این زمینه بسیار اثرگذار است.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: تدوین برنامه جامع اقدام مشترک در راستای رسیدن به اهداف بازآفرینی شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات و مناطق مورد نظر بسیار ضروری است.