شناسهٔ خبر: 172534 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هوشیاری عوامل راهداری؛

لوله گذاری‌های غیرمجاز منجر به آسفالت شکافی در سرولایت نیشابور جمع‌آوری شد

حریم راهها رئیس ادارۀ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیشابور و میان جلگه گفت: با هوشیاری راهداران این شهرستان عوامل لوله گذاری‌های غیر مجازی که آسفالت راه‌های روستایی در منطقه سرولایت را شکاف می‌دادند شناسایی و جمع آوری کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، مجید مفیدی فر اظهار کرد: با دستور مقام قضایی، لوله‌گذاری‌های غیرمجازی که از طریق آسفالت شکافی جاده‌ای به‌صورت شبانه اجرا شده بود جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه اغلب موارد تخلف مربوط به شکاف عرضی آسفالت بوده، افزود: این لوله گذاری‌ها توسط یکی از کشاورزان در روستای سرولایت به صورت شبانه انجام می‌شد و خسارات قابل توجهی به بیت‌المال وارد کرده بود.

مفیدی فر تصریح کرد: متأسفانه برخی فرصت طلبان در روزهای تعطیل و دور از چشم ناظران نسبت به اجرای انشعابات غیرمجاز اقدام می‌کنند که با هوشیاری عوامل نظارتی مواجه می‌شوند

وی گفت: فرد متخلف هم اکنون برای انجام مراحل اداری و رسیدگی پرونده به مراجع قضایی معرفی شده است.

مفیدی با اشاره به اقدامات این اداره در حوزه حریم راه‌ها گفت: از آغاز سال ۱۴۰۳ تا کنون بیش از ۱۰۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها شناسایی شده و از پیشرفت آنها جلوگیری به عمل آمد است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیشابور و میان جلگه اضافه کرد: از تعداد موارد فوق ۵۰ مورد در همان اول کار توسط عوامل راهداری تخریب و به حالت اول برگشت داده شد و ۳۰ مورد در حال اقدامات قانونی برای گرفتن دستور قضایی و ۲۰ مورد نیز طی دستور دادستان قلع و قمع شده است.