شناسهٔ خبر: 172574 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور یک هزار و ۴۷۷ نفر در کهگیلویه وبویراحمد

ازمون مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور یک هزار و ۴۷۷ نفر طی روزهای ۴ و ۵ مردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه وبویراحمد)، محمد راستا گفت: سازمان نظام مهندسی به منظور تامین نیروهای متخصص و مشارکت مهندسان و صاحبان مهارت های فنی در سراسر کشور برای پیشبرد اهداف خود در زمینه توسعه و نوسازی فنی، هرساله اقدام به برگزاری آزمون نظام مهندسی می کند.

راستا افزود: آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ در سال جاری در تاریخ ۴ و ۵ مرداد در دو شیفت صبح و عصر در محل دانشگاه دولتی یاسوج ( دانشکده منابع طبیعی ،کتابخانه) برگزار می شود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون بیان کرد: در مجموع یک هزار و ۴۷۷نفر در استان در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۸۶ نفر خانم و یک هزار و ۲۹۱ نفر آقا هستند.

راستا تصریح کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته‌های هفتگانه ساختمان و کارشناسی ماده ۲۷ که در این دوره اضافه شده است، همزمان با سراسر کشور از فردا در محل دانشگاه یاسوج برگزار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: حد نصاب قبولی در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در رشته‌های مختلف ۵۰ درصد کل نمره آزمون‌های مربوط است که برای قبول شدگان در این آزمون پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، پروانه اشتغال به کار صادر می‌شود و این افراد می‌توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.