شناسهٔ خبر: 172580 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۳ دستگاه پل عابر پیاده در محورهای پرتردد مازندران احداث شد

مازندران معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران گفت: به‌منظور تامین ایمنی بیشتر عبور و مرور عابرین پیاده در چهارماهه سال جاری بیش از سه پل عابر پیاده در محورهای (آشکار دشت، منظریه هراز، درزی کلای بابل) احداث گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران یاسر ابراهیمی سرست گفت: بیش از ۳ دستگاه پل عابر پیاده در محورهای پرتردد مازندران احداث شد و به منظور کاهش تلفات و جلوگیری از مرگ و میر عابرین حاشیه جاده‌های پر تردد استان تا پایان سال جاری نیز ۱۵ پل عابر پیاده دیگر نیز با بهره گیری از توان بخش خصوصی در محورهای مختلف پر حادثه استان در شرف برگزاری مناقصات است.

وی اظهار کرد: احداث پل‌های عابر پیاده در راستای کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات و اجرای برنامه‌های ایمن سازی عبور و مرور عرضی عابرین پیاده و دانش آموزان در نقاط حادثه خیز و به تقاضای مسئولان استانی و شهرستانی استان و شوراهای اسلامی روستاها صورت می‌گیرد.

ابراهیمی ادامه داد: بررسی ابعاد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخش مجتمع‌های خدماتی-رفاهی، بازاریابی و واگذاری غرفه‌های تجاری پایانه بار، ترغیب بخش خصوصی به مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی، ساخت و بهره برداری از پل‌های عابر پیاده در جاده‌های سراسر استان از جمله وظایف این اداره کل است.

معاون فنی و راه‌های روستایی استان عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۶۵ دستگاه پل عابر پیاده در سطح محورهای ارتباطی مازندران در حال بهره برداری است.