شناسهٔ خبر: 172651 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به شهرستان شوشتر انجام شد؛

بررسی روند پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، مسکن مهر و پروژه‌های راه‌سازی شوشتر

شوشتر مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به همراه معاونین خود ضمن بازدید از پروژه‌های راه‌سازی و طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر شهرستان شوشتر در جلسه‌ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های راه و شهرسازی شوشتر برگزار شد بر سرعت بخشی مطابق با برنامه زمانبندی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان خوزستان؛ مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به همراه قائم مقام، معاونین و با حضور سید محسن سید موسوی فرماندار، حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شریف شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان شوشتر بازدید به عمل آورد.

در طی این بازدید مسائل و مشکلات اجرایی احصاء و در جلسه‌ای با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و با حضور پیمانکاران و سازنده‌های پروژه‌ها برگزار شد، ضمن بررسی موانع راهکارهای عملی جهت شتاب بخشی به عملیات اجرایی پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان ارائه شد.

این نشست به منظور رفع موانع اجرایی و با هدف سرعت بخشی به پروژه‌های مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد و در طی آن مسائل احتمالی که در مسیر اجرای پروژه پیش می‌آید به‌صورت کامل و دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان در این جلسه با اشاره به اهمیت طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها می‌بایست با نگاهی ویژه انجام شود لذا برای حل مشکلات ضروری است تا با حضور در محل اجرای پروژه‌ها مسائل و مشکلات با سرعت پیگیری و حل و فصل شود.

وی تکمیل پروژه‌های راه‌سازی شهرستان شوشتر را از جمله موضوعات دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: تکمیل چهارخطه شوشتر به دزفول، تکمیل زیرگذر شهر شرافت، احداث پل چهارم شوشتر از جمله پروژه‌های است که در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

بیات منش ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی و همکاری نماینده محترم شهرستان به توان بخش عمده‌ای از مطالبات مردم را در حوزه راه و شهرسازی جامه عمل پوشاند.

وی به پروژه‌های بازآفرینی شهری در شوشتر اشاره کرد و عنوان کرد: با اجرای چنین طرح‌هایی خدمات ارائه شده در شهرها و مناطق موردنظر بهبود یافته و سکونت هم تثبیت می‌شود در نتیجه مهاجرت ساکنان از محلات به حداقل ممکن می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است.

بیات منش افزود: علاوه بر موضوع سند مالکیت، پرداخت تسهیلات بانکی، پیشرفت فیزیکی مورد انتظار بانک در ساخت این نوع از واحدها یکی دیگر از مشکلاتی است که در مسیر تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده وجود دارد که لازم است نظارت و اطلاع‌رسانی لازم در این رابطه با جدیت پیگیری شود.