شناسهٔ خبر: 172679 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان همدان خبر داد؛

نصب ۸۰ کیلومتر حفاظ بتنی نیوجرسی در راه‌های استان همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از اجرای و نصب ۸۰ کیلومتر حفاظ بتنی نیوجرسی در راه‌های استان طی ۲ سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان گفت: به منظور ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان همدان علی الخصوص راه‌های دوخطه چسبیده به هم و گردنه‌ها، از سال گذشته عملیات نصب نیوجرسی توسط ۵ اکیپ پیمانی و یک اکیپ امانی در راه‌های استان آغاز شده است.

آهکی تصریح کرد: هم اکنون اجرای عملیات نصب نیوجرسی در محورهای نهاوند-کنگاور،گنجنامه-تویسرکان، همدان-ملایر،تویسرکان-کنگاور،فامنین-ساوه در حال اجرا است و با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی عملیات نصب نیوجرسی در محور رزن-آوج نیز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای افزایش ایمنی راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان علاوه بر نصب نیوجرسی در راه‌های دوخطه چسبیده به هم، در نقاط پرتگاهی، قوس‌های تند و... نیز به صورت مقطعی حفاظ بتنی اجرا و نصب می شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان همدان عنوان کرد: نصب جداکننده های میانی در راه‌های دوخطه چسبیده به هم نقش به‌سزایی در پیشگیری و کاهش تصادفات جاده ای دارد به طوری که طبق اعلام پلیس راه استان بعد از نصب نیوجرسی در گردنه های اسدآباد و زاغه ملایر آمار تصادفات رخ به رخ و تلفات جاده ای به صفر رسیده است.

وی بیان کرد: در برخی از مقاطع استان همزمان با نصب نیوجرسی عملیات ساماندهی و نصب سیستم های روشنایی نیز در دست اقدام است و از پارسال تاکنون افزون بر ۳۰ کیلومتر سیستم روشنایی در راه‌های همدان نصب شده است.