شناسهٔ خبر: 172695 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۴ ماهه گذشته انجام شده است؛

جابه‌جایی ۴۳۴ هزار تن کالا از شهرستان نمین

جابجایی کالا سیستان و بلوچستان رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین گفت: ۴۳۴ هزار تن کالا توسط ۲۵ شرکت حمل‌ونقل در ۴ ماهه گذشته از شهرستان نمین جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  اردبیل، مهدی آزاد رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین در بازدید از شرکت های حمل‌ونقل کالا با بیان اینکه در ۴ ماهه گذشته ۱۷ هزار و ۸۷۵ برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده گفت: در این مدت ۴ هزار و ۳۸۲ نفر مسافر توسط ۲ شرکت مسافربری از شهرستان نمین جابه‌جا شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نمین انجام ۴۶ کیلومتر عملیات شانه سازی را در محورهای مواصلاتی این شهرستان در ۴ ماه گذشته یادآور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده راهداران با استفاده از۶۲۰ تن آسفالت سرد و گرم محورهای اصلی، فرعی و روستایی را لکه گیری کرده اند.

آزاد در ۴ ماهه گذشته از تسطیح و رگلاژ بیش از ۱۰۰ کیلومتر از حریم راه و جاده شنی شهرستان نمین خبر داد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده راهداران ۴۶۰ متر مکعب عملیات پاکسازی کانال انجام داده اند.

وی حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود: با حضور ۵۵  مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم، ۱۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و متوقف شده، یک مورد درختکاری غیر مجاز جمع آوری و همچنین با اخذ ۲ مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نمین تهیه و انبار کردن ۱۰۵۰ تن ماسه و نمک، ارتقای ۱۰۰ متر طول حفاظ ( نیوجرسی مفصلی )، استقرار ۶۰ عدد نیوجرسی انجام شده، نصب و بازسازی ۱۲۰ عدد علائم، نصب ۱۰ مورد استوانه ایمنی در دماغه پر برخورد، رنگ آمیزی ۵۵۰ عدد پایه تابلو، جمع آوری و باز سازی ۷۰ عدد تابلوهای فرسوده، شستشوی ۲۶۱۰ عدد تابلو، پاکسازی ۱۷۰ کیلومتر زباله و حمل ۴۳۰ کامیون مصالح را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۴ ماهه گذشته برشمرد.

آزاد با بیان اینکه راهداری شهرستان نمین مسئولیت نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد، گفت: از این مقدار ۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلو متر راه فرعی، ۱۹۲ راه آسفالته روستائی، ۳۴.۵ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر راه مرزی  است.