شناسهٔ خبر: 172754 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۳۱ طرح راهداری در محور اراک - راهجرد با اعتبار ۵۶۷ میلیارد تومان

تقاطع راهجرد اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اجرای ۳۱ طرح راهداری در محور اراک- راهجرد با اعتبار ۵۶۷ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به فعالیت پروژه های در حال اجرای محور اراک – راهجرد اظهار کرد: در راستای ایمن‌سازی محورها و همچنین ارتقای کیفیت خدمات به کاربران جاده‌ای ۳۱ طرح مختلف راهداری در این محور در یک سال اخیر فعال شده است.

وی اعتبار این پروژه ها را ۵۶۷ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این پروژه ها شامل پنج پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت، هشت طرح ایمنی، رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و همچنین دو طرح ابنیه فنی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به جزئیات مهمترین پروژه های راهداری در این محور بیان کرد: سه پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت در مجموع به طول ۷۰ کیلومتر از سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ همچنین پروژه روکش میکروسرفیسینگ نیز در سال گذشته به طول ۲۷ کیلومتر در محور اراک - راهجرد به پایان رسید.

جهانی یادآور شد: با پیگیری های به عمل آمده اعتبار پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت به طول ۱۵ کیلومتر با مبلغ ۷۳ میلیارد تومان نیز در سال جدید جذب و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی تأکید کرد: مسلماً میزان تخصیص منابع مالی در سرعت اجرای پروژه ها از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش بسزایی نیز ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از دیگر پروژه های این محور را اجرای تقاطع غیرهمسطح راهجرد با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه شامل ساخت ۹ دستگاه پل و زیرگذر است که از پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۷۰ درصدی برخوردار است.

جهانی اجرای نیوجرسی حد فاصل اراک تا پلیس راه کارچان، اصلاح محدوده پلیس راه اراک-قم(زیرسازی، آسفالت، نصب نیوجرسی، اجرای دوربرگردان) و همچنین رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز (اصلاح دوربرگردان‌ها، رفع نقاط پرتگاهی، نصب انواع تابلوهای ایمنی، ترانشه برداری و...) را از دیگر پروژه های فعال در این محور برشمرد.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را ۷۷ درصد اظهار کرد و ادامه داد: اغلب پروژه های ایمنی در این مسیر به پایان رسیده و طرح های اجرای آسفالت نیز بطور میانگین ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در پایان بیان کرد: افزایش سطح ایمنی جاده ها باعث کاهش تصادفات جاده‌ای و به‌تبع آن کاهش تلفات ناشی از آن را در پی خواهد داشت؛ البته نیاز است تا رانندگان نسبت به رعایت قانون و توجه به علائم ایمنی و راهنمایی اهتمام بیشتری بورزند.