شناسهٔ خبر: 172900 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک هفته اخیر؛

بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ مترمربع از اراضی ملی استان اصفهان رفع تصرف شد

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ مترمربع از اراضی ملی در شهرستان های چادگان و نایین در یک هفته اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: با تلاش و هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان ۲ فقره تعرض به اراضی دولتی و ملی در سطح شهرستان‌های استان رفع تصرف و از چنگال متصرفان خارج شد.
 
وی با بیان اینکه یک فقره از تصرفات از طرق اجرای حکم قضایی و دیگری به صورت رفع تصرف فوری اقدام شده است، افزود: مساحت اراضی رفع تصرف شده در مجموع ۲ هزار و ۹۹۵ متر مربع بوده است که این اراضی در شهرستان‌های چادگان و نایین واقع شده است.
 
فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان ادامه داد: در راستای رفع تعرض زمین دولتی واقع شده در شهرستان چادگان به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع، یک مورد حکم قضایی قطعی له دولت با اقدامات و پیگیری‌های حقوقی معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان اخذ و به این یگان ارسال شد که با تلاش و همت کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان و پشتیبانی عوامل انتظامی اجرا و ضمن خلع ید، رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده شد.
 
 وی بیان کرد: زمین واقع شده در شهرستان نایین نیز به مساحت ۱۹۵ مترمربع با دقت، هوشیاری و تلاش کارکنان این فرماندهی شناسایی و رفع تصرف فوری شد.
 
 سرهنگ باقری با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود، گفت: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
 
 وی تصریح کرد: مردم عزیز استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.