شناسهٔ خبر: 172938 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۵۶ درصدی جابه‌جایی کالا در شهرستان مشگین شهر

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و چهارصد هزار تن کالا از استان چهارمحال وبختیاری رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر از افزایش ۵۶ درصدی جابه‌جایی کالا در شهرستان مشگین شهر خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا فرج پور رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مشگین شهر در بازدید از شرکت های حمل و نقل کالا با بیان اینکه در ۴ ماهه گذشته ۵۳ هزار تن کالا توسط ۱۱ شرکت حمل و نقل از این شهرستان جابه‌جا شده گفت: در مدت یاد شده ۸۱ هزار نفر مسافر نیز از این شهرستان به مقاصد مختلف کشور جابه‌جا شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت راهداران با استفاده از ۴۴۲ تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین شهر را لکه گیری کرده اند، تصریح کرد: در ۴ ماهه گذشته ۳۱۰ کیلومتر از کانال های طرفین راه توسط راهداران اصلاح و بازسازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مشگین شهر در مدت یاد شده اصلاح افتادگی ۲۸۰ کیلومتر از شانه راه را توسط راهداران یادآور شد و اظهار کرد: در این مدت راهداران جهت جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه ۳۵۰متر مکعب دپو مصالح در پرتگاه‌ها انجام داده اند.

فرج پور در ۴ ماهه گذشته از تسطیح و رگلاژ بیش از ۶۰۰ کیلومتر از حریم راه و جاده شنی و خاکی شهرستان مشگین شهر خبرداد و خاطرنشان شد:در مدت یاد شده ۴۰ کیلومتر راههای روستایی برف روبی و  ۵۰ تن نمک پاشی انجام شده است.

وی بازگشایی  ۶۲ دستگاه آبچکان پل‌ها و پاکسازی قرنیز پلها، رنگ آمیزی ۴۲۰ متر سرعت کاه‌ها،  رنگ آمیزی سایبان ۳ دستگاه در حوزه استحفاظی، رنگ آمیزی ۷۲۰متر نرده پل، نصب ۳۲۰ عدد تابلوهای ایمنی، بازدید از مجتمع خدماتی راه‌های مواصلاتی ۵ مجتمع در دو نوبت ۲۴ بار، تعمیر و ترفیع ۱۰۴شاخه گاردریل ، شستشوی ۲۲۵۰ عدد علائم راهنمایی و رانندگی و نگهداری  ۷۵عدد چراغ‌های چشمک زن و روشنایی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۴ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر حفاظت و صیانت از حریم راهها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با فعالیت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی ۱۴ عدد تابلو و بنر غیر مجاز برچیده شده، جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۴۰ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، از ۸ مورد تجاوز به حریم از طریق تنظیم صورتجلسه با عوامل نیروی انتظامی شهرستان پیشگیری شده ، یک مورد تخریب با حکم  قضایی انجام و ۱۰ مورد مجوز ساخت و ساز صادر شده است.

فرج پور از  انجام بیش از ۱۶ کیلومتر عملیات زیرسازی و بهسازی در راههای روستایی شهرستان مشگین شهر در ۴ ماهه گذشته  خبرداد و افزود: از این میزان عملیات (۲ کیلومتر در راه روستایی آقبلاغ گدوک ،۵ /۲ کیلومتر در مازافا-قره آغاج پشته ، ۵/۲ کیلومتر لنج آباد،۵ کیلومتر در راه روستایی ساربانلار،۳ کیلومتر در راه روستایی قادرلو و یک کیلومتر نیز در راه روستایی ساوجبلاغ) انجام شده است.

وی همچنین به آسفالت ریزی ۱۶ کیلومتر از راه‌های روستایی اشاره کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مشگین شهر با بیان اینکه راهداری این شهرستان مسئولیت نگهداری از  ۱۳۰۸.۵ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد، گفت: از این مقدار ۴۸.۴ کیلومتر بزرگراه ،۱۳۴.۵ راه اصلی ، ۱۰۷.۴ راه فرعی ،۵۱۷ کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۲۱۵.۷ راه شوسه،۲۸۴.۷ راه خاکی، ۶۰ کیلومتر راه مرزی است.