شناسهٔ خبر: 172971 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه از پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان

بازدید استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از پروژه‌های مسکن ملی کرمانشاه استاندار کرمانشاه و مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این شهرستان را بازدید و بر پیشرفت هرچه سریعتر این پروژه‌ها تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر مسئولان از پروژه ۴۲۰۰ واحدی خودمالکی آموزش و پرورش، ۶۸۰ واحدی مسکن ملی اربابی و ۵۴۰۰ واحدی بسیار مستضعفان بازدید و آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌ها را به صورت میدانی بررسی کردند.

پروژه ۴۲۰۰ واحدی خودمالکی آموزش و پرورش مشکلات در راستای توزیع برق و همچنین دفع آب‌های سطحی داشت که طبق دستور استاندار کرمانشاه مقرر شد توزیع برق طبق قانون کار مشارکتی را با تعاونی داشته و شهرداری هم ۱.۵ کیلومتر لوله‌گذاری در راستای کنترل آب‌های سطحی انجام دهد.

استاندار کرمانشاه و مدیرکل راه و شهرسازی استان در مجاورت این پروژه به بازدید طرح ۶۸۰ واحدی اربابی رفت که توسط بخش خصوص در حال ساخت‌وساز بود. احداث طرح‌های نهضت ملی کرمانشاه در مکان‌هایی برنامه‌ریزی شده که سبب رونق در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای شهر شود.

پروژه ۱۷ هکتاری اربابی توسط بخش خصوصی با حمایت دولت در انتهای شهرک دادگستری در غرب کلان‌شهر کرمانشاه در حال ساخت است.

در دولت سیزدهم احداث بیش از ۵۴ هزار مسکن ملی آغاز شده که پیشرفت آن‌ها در بخش‌های مختلفی قرار دارد و بخشی از آن‌ها در آستانه تکمیل و بهره‌برداری و بخش قابل‌توجهی هم در مرحله سفت‌کاری است. مشکل این طرح در ارائه تسهیلات صنعتی و همکاری بانک‌ها بود.

همچنین در دولت سیزدهم با تأمین حدود ۳۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن، مهم‌ترین مانع خانه‌دار شدن مردم و کاهش چشمگیر هزینه ساخت مسکن تا سال‌ها مرتفع شده است.