شناسهٔ خبر: 173019 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور پروانه ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان از مرز ۵۱ هزار واحد عبور کرد

سیستان دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از صدور پروانه ساختمانی برای ۵۱ هزار و ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری از صدور پروانه ساختمانی برای ۵۱ هزار و ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد و با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور است، گفت: تاکنون زمین برای ساخت ۱۷۷ هزار و ۵۲ واحد در مناطق شهری و روستایی استان تامین شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح‌های نهضت ملی مسکن در این استان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصد علاوه بر رونق واحدهای تولیدی فعال و راکد اشتغال‌زایی ۵۵ هزار و ۶۶۲ نفر را به همراه داشته است.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قیمت تمام شده طرح‌های نهضت ملی مسکن متفاوت است، ادامه داد: قیمت تمام شده طرح‌ها بسته به زمان اخذ پروانه ساختمانی، شروع طرح، مشخصات بلوک‌ها و واحدهای طرح شامل تعداد طبقات و متراژ مشاعات متفاوت است.

اکبری افزود: در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد چرا که دستگاه‌های متولی نماینده متقاضیان هستند و نسبت به اجرای سریع طرح‌ها و تحویل سریع و به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است.

وی ساخت مسکن را در عرصه توسعه و سازندگی قابل توجه و چشمگیر دانست و افزود: از آنجایی که تامین مسکن جزو اساس زندگی خانواده و بخش عمده‌ای از مخارج آن را تشکیل می‌دهد تمام تلاش‌ها در استان فراهم کردن زمینه تامین مسکن با قیمت مناسب به‌ویژه برای طبقات کم درآمد جامعه است.