شناسهٔ خبر: 173072 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات آماده سازی فاز نخست سایت ۱۵۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن سراوان آغاز شد

سیستان عملیات آماده سازی فاز نخست سایت ۱۵۰ هکتاری طرح نهضت ملی سراوان امروز پنجشنبه با حضور فرماندار، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطااله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در مراسم عملیات آماده سازی فاز نخست سایت ۱۵۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن سراوان با بیان اینکه از مزیت‌های قابل توجه این سایت، توپوگرافی ملایم و مستعد عملیات عمرانی است، گفت: عملیات آماده سازی این سایت با اعتبار ۱۳۸ میلیارد تومان توسط این اداره کل در دستور کار قرار گرفت.

اکبری افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده بعد از تکمیل مراحل آماده سازی ۷ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در قالب واحدهای ۲ طبقه در این سایت با در نظر گرفتن سلیقه مردم و رعایت فنون مهندسی احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: سراوان از شهرستان های پیشروی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان محسوب می شود بطوری که تاکنون ساخت ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی این طرح با متوسط پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در آن آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر عملیات آماده سازی بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار زمین در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره کل در حال انجام است، افزود: در سایت های طرح نهضت ملی مسکن استان  علاوه بر مکان‌یابی مناسب در انتخاب اراضی و اقداماتی برای اجرایی کردن زیرساخت‌های کافی در مناطق مختلف نیز در نظر گرفته شده است تا محرومیت از خدمات رفاهی و اجتماعی ساکنان را شاهد نباشیم‌.

اکبری بیان کرد: عزم جدی استان بر تسریع در روند اجرای آماده سازی اراضی و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن به مردم استان است.

وی با بیان اینکه امروز یکی از اصلی ترین مشکلاتی که اغلب مردم با آن دست به گریبان هستند بحث مسکن است، گفت: وقتی دهک‌های مختلف خانه‌دار شوند، بخشی از تقاضاها در بازار مسکن کاهش پیدا می‌کند، در نتیجه چون امکان عرضه وجود دارد، قیمت‌ها نیز پایین می‌آید، و دهک‌های کم‌درآمد هم می‌توانند مسکن ارزان قیمت پیدا کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در استان تمام تلاش ها بر این است تا فرایندهای طراحی نقشه، آماده سازی، صدور پروانه، قرار داد با پیمانکاران و ساخت و ساز در اجرای طرح ملی نهضت مسکن در اسرع وقت انجام شود تا رضایت مردم در این حوزه جلب شود.