شناسهٔ خبر: 173136 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها برای تسهیل در تولید مسکن شهرهای جدید با امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه

تفاهم نامه تفاهم‌نامه سه‌جانبه شرکت عمران شهرهای جدید، ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به منظور تقویت حضور دانش بنیان‌ها برای تسهیل در تولید مسکن شهرهای جدید به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۳مرداد، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسط سیدجواد سادات دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با هدف تحقق سیاست‌های کلی نظام به امضا رسید.

مدت این تفاهم‌نامه ۳ سال است و مقرر شده تا با امضای این تفاهم‌نامه، یکی از رویکردهای مهم وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که ارتقای حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه های فعالیت وزارت راه و شهرسازی و کلان پروژه ها و طرح های ملی از جمله طرح نهضت ملی مسکن است تحقق یابد.

بر اساس اعلام ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان که در معاونت علمی شکل گرفت و مهم ترین پروژه آن تشکیل کنسرسیوم های فناور و دانش بنیان صنعتی سازی مسکن بود، تاکنون ۱۱ کنسرسیوم در سطح ملی تشکیل و پروژه هایی به این کنسرسیوم ها واگذار شده است.

با امضای این تفاهم‌نامه، حضور کنسرسیوم‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن و پروژه‌های مشارکتی این شرکت به عنوان متولی اصلی و بزرگ توسعه شهرهای جدید تسهیل می شود و عملا سهم اقتصاد دانش بنیان ها از طرح نهضت ملی مسکن افزایش چشمگیر خواهد داشت.